رئیس پلیس فتا هرمزگان ازافزایش ۹۹ درصدی کشف جرائم رایانه‌ای در استان خبر داد.

سرهنگ علی اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس  ،  گفت: در سه ماه نخست امسال کشف جرائم رایانه‌ای در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت وقوع جرم رایانه‌ای ۳۳ و نیم درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: برداشت غیر مجاز از حساب با ۳۴ و هفده صدم درصد بیشترین جرم به وقوع پیوسته است.

سرهنگ علی اصغر افتخاری افزود: مزاحمت، هتک حیثیت، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب با ۲۲ و یازده صدم درصد و کلاهبرداری رایانه‌ای با بیش از ۲۰ درصد رتبه‌های بعدی وقوع جرائم در استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: ۸۹ درصد مجرمان مرد و ۱۱ درصد زن بودند که پس از شناسایی و دستگیری پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع شد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به دستگیری ۴ مجرم در زمینه پرونده شرط بندی آنلاین افزود: این افراد در یکی از استان‌های مجاوربا استفاده از کارت‌های اجاره‌ای ۱۴۸ هزار میلیارد ریال گردش مالی داشتند و اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند.

سرهنگ علی اصغر افتخاری علل افزایش جرائم در استان را استفاده نادرست کاربران از قابلیت‌های فضای مجازی و بستر‌های موجود در گوشی‌های هوشمند عنوان کرده و از کاربران خواست برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از قرار دادن اطلاعات شخصی و خانوادگی در بستر فضای مجازی پرهیز کنند.

وی با اشاره به نشر اکاذیب و شایعه در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کودک ربایی در استان گفت: تاکنون در این زمینه ۴ مجرم دستگیر شدند و با شناسایی ۳ متهم دیگر اقدام‌ لازم برای دستگیری آن‌ها در حال انجام است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: با افرادی هم که با باز نشر اکاذیب و شایعات موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ز


افزایش ۹۹ درصدی کشف جرائم اینترنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.