گروهی از دموکرات‌ها در نامه‌ای از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کردند که بدون حضور مقامات و کارشناسان، با همتای روسش دیدار نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه اسلیت، گروهی از دموکرات‌ها روز گذشته (شنبه) در نامه ای از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند که با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به تنهایی ملاقات نکند.

این گروه که شامل 8 نماینده دموکرات شامل داین فاینستاین، سناتور ایالت کالیفرنیا و پاتریک لیهی، سناتور ایالت ورمونت بودند، در نامه ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشتند: اگر همچنان بر ملاقات روز دوشنبه با پرزیدنت ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند پافشاری می کنید، ما از شما می خواهیم که تعدادی از مقامات ارشد دولت را با خود ببرید و یک نشست دو جانبه با آقای پوتین برگزار نکنید.

دموکراتها در این نامه ابراز امیدواری کردند که در صورتی که این نشست برگزار شود، ترامپ باید از این فرصت استفاده کند تا پیام آمریکا را به گوش روسیه برساند و برای اینکه در این راه موفق شود، او باید بر روی تخصص کارشناسان وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، سازمان سیا و دیگر سازمان های آمریکا حساب باز کند و خودش به تنهایی چنین پیامی را منعکس نکند.

روز جمعه هم گروه دیگری از دموکراتها در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای به ترامپ از او درخواست کردند که نشست خود با پوتین را لغو کند.

اما به نظر می رسد که فقط دموکراتها از نشست رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین نگران نیستند، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکا هم روز جمعه اعلام کرد: پرزیدنت ترامپ باید تمایل داشته باشد که از موضع قدرت با ولادیمیر پوتین مقابله کند و نشان دهد که به دنبال خشونت‌هایی که علیه آمریکا و دموکراسی‌های سراسر جهان در پیش گرفته، باید بهای سنگینی پرداخته شود. اگر ترامپ برای مسئول دانستن پوتین آماده نیست، نشست هلسینکی باید لغو شود.

در همین حال، کاخ سفید اطمینان حاصل کرد که نشست ترامپ و پوتین در هلسینکی برگزار می شود.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار