مدیرکل فرودگاه‎های مازندران از برطرف شدن موانع پروازی باند ۳۴ فرودگاه و افزایش ایمنی نشست و برخاست هواپیما در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سعداله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‎های مازندران گفت: دکل‎های برق انتهای باند ۳۴ فرودگاه ساری از سال ۱۳۴۸ نصب شده بود که به دلیل ارتفاع زیاد آن‌ها و به خطر افتادن ایمنی هواپیما‌ها در زمان نشست و برخاست برای حفظ ایمنی بیش از ۵۰۰ متر از آستانه این باند ۲۶۰۰ متری کاهش پیدا کرده بود.

وی افزود: درسال ۹۱ شرکت توانیر طول سه دکل نزدیک به باند را از ۳۶ متر به ۵۲ متر افزایش داد که باعث جابجایی ۹۰۰ متر دیگر از آستانه باند شد.

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران گفت: بیش از ۱۴۰۰ متر از باند بدون استفاده مانده بود مجبور بودیم که عملیات پروازی با ریسک بیشتری انجام شود.

وطن خواه افزود: مقرر شد که وزارت نیرو برای کاهش ارتفاع دکل‎های برق  در این فرودگاه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌کند.

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران گفت: این طرح در روز ۱۹ تیر امسال سه دکل ۵۲ متری با ۹ دکل ۲۴ متری جابجا شدند و محدودیت ۹۰۰ متری برطرف شد و دوباره در باند به آستانه قبلی بازگشتیم.

وطن خواه گفت: اگر بخواهیم موانع پروازی را به صفر برسانیم و از تمام طول باند استفاده کنیم با توجه به گسترده بودن شبکه توزیع برق و هزینه‎های بسیار بالای جابجایی این کار بسیار دشواری است.

انتهای پیام /ر

هزینه ۱۵ میلیارد تومان برای دکل‌های باند فرودگاه ساری

برچسب ها: حمل و نقل ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.