مرکز تحقیقات معدنی شمالغرب کشور در هریس به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در جلسه شورای اداری شهرستان هریس از تکمیل مرکز تحقیقات معدنی شمالغرب کشور در شهرستان هریس خبر داد و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز تمامی تحقیقات مربوط به معادن شمالغرب کشور در این مرکز هریس انجام می‌گیرد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم مردم شهرستان هریس پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی را متعلق به خود بدانند لازم است تا زمینه‌ای فراهم شود تا این پروژه‌ها در زندگی مردم این شهرستان تأثیرگذار باشد.

وی افزود: با آن‌که بنده در برخی از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی فرماندار بوده‌ام، ولی با توجه به خصلت‌ها و ویژگی‌هایی که در مردم شهرستان هریس دیده‌ام می‌گویم این مردم، مردم کم‌توقع و میهمان‌نوازی هستند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: اگر مسئولی توان ایجاد زمینه اشتغال‌زایی مردم شهرستان هریس را ندارد بی‌جهت مردم این شهرستان را متهم نکند و از طرفی اکنون باید سعی کنیم تا با تأسیس شرکت‌هایی که می‌تواند در زندگی معیشتی و اقتصادی مردم تأثیرگذار باشد زمینه اشتغال جوانان هریسی را فراهم کنیم.

عبدالهی بابیان اینکه سرمایه‌گذار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس به دنبال ایجاد نیروگاه دیگری نیز در هریس هستند، گفت: بنده اگر این وعده را بخواهند عملی کنند در طی مراحل اداری در کنار سرمایه‌گذار هستیم و امیدوارم با راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس شاهد اشتغال جمعی از جوانان بیکار باشیم.

وی ابراز داشت: در امر سرمایه‌گذاری نمی‌شود از سرمایه‌گذار حمایت کرد و بر علیه مردم بود یا برعکس، در حالی که برای اشتغال جوانان بایستی از مردم و سرمایه‌گذار حمایت کنیم و در عین حال تأکید می‌کنیم نباید سرمایه‌گذاران را فراری داد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: اگر از سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهرستان‌های هریس و اهر حمایت می‌کنیم انتظار داریم در فرصت‌های شغلی به وجود آمده جوانان بیکار اهری و هریسی اشتغال یابند.

عبدالهی با انتقاد از اینکه علی‌رغم اجرای طرح ۵۰ درصد فاضلاب شهری در هریس، اما هنوز ۵۰ درصد باقی‌مانده آن تکمیل‌نشده است، خاطرنشان کرد: مسئولان ذی‌ربط قول داده‌اند که در مناقصه اخیر پیمانکار پروژه فاضلاب شهری هریس مشخص‌شده و با تخصیص اعتبار ۳ میلیارد تومانی به‌زودی ۵۰ درصد باقی‌مانده فاضلاب شهری را احداث می‌کنند.

وی در ادامه به سفر معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت به شهرستان‌های هریس و اهر نیز اشاره کرد و گفت: معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر اخیر از معادن سوناجیل هریس و انجرد اهر بازدید کردند و عمده خواست ما از وی این بود که به توسعه معادن سوناجیل هریس و انجرد اهر کمک کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از تکمیل مرکز تحقیقات معدنی شمالغرب کشور در شهرستان هریس خبر داد، یادآور شد: قسمتی از ماشین‌آلات و تجهیزات این مرکز خریداری‌شده و به‌زودی وارد می‌شود این در حالی است که پیش از این تحقیقات معادن شمالغرب کشور به استان البرز ارجاع می‌شد، اما با تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز تمامی تحقیقات مربوط به معادن در این مرکز هریس انجام می‌گیرد.

عبدالهی در واکنش به قطعی مکرر برق در شهرستان‌های هریس و اهر، گفت: علت اینکه چرا مدیریت توزیع نیروی برق هریس و اهر برنامه قطعی برق را اعلام می‌کنند نمی‌دانم، ولی این برای ما ثابت‌شده که با هر بار قطعی برق مردم و صنعتگران اهر و هریس بیش از همه متضرر می‌شوند در حالی که اداره برق می‌تواند با اطلاع‌رسانی مردم را از قطعی برق مطلع کند. 

 

انتهای پیام/ش

راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.