نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: توجه به بخش معدن میزان وابستگی غلط اقتصاد کشور را به نفت کم می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در همایش ائمه جمعه ورزقان گفت:باید از اقتصاد نفتی دوری و به توسعه معادن توجه کنیم چرا که این کار کمک مهمی در افزایش میزان اشتغال و تولید در استان خواهد کرد.

وی ادامه داد: معدن مس سونگون ورزقان یکی از نعمت‌های مهم در استان است و باید با جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع پایین دستی در این شهرستان موجب توسعه اقتصادی در منطقه شویم.

امام جمعه تبریز گفت:: کارخانه ذوب و تبدیل کنسانتره مس در معدن از سال‌ها پیش بلاتکلیف مانده بود، ولی با تلاش مسئولان به راه افتاده است و باید با رعایت اصول حفاظت از محیط زیست به تولید و اشتغال بپردازد.

وی افزود: خوشبختانه شمش مس با راه اندازی کارخانه از این به بعد در این استان تولید خواهد شد و خام فروشی نخواهیم داشت.

علیزاده نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست توجه به تولید و اشتغال را در منطقه یکی از راه‌های مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن دانست و گفت: ماده خام معدنی مس سونگون ورزقان به کشور‌های خارجی و استان‌های دیگر صادر می‌شود که با احداث کارخانه تولید ذوب مس چرخه و زنجیره مس در استان کامل خواهد شد.

وی افزود: این کارخانه نقش مهمی در ایجاد اشتغال جوانان منطقه و استان و در پایین آوردن نرخ بیکاری و بالا بردن در آمد و اشتغال نقش موثری خواهد داشت.

یحیوی فرماندار ورزقان نیز گفت: همزمان با اجرای طرح‌های توسعه و برای اشتغال پایدار شهرک تخصصی مس آماده شده و با حضور سرمایه گذاران بخش صنعت در صنایع پایین دستی مس، تولید ورق‌های مسی در این شهرستان محقق خواهد شد.

شریفی مدیر مجموعه مس سونگون هم گفت: سالانه در این مجتمع ۳۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۵ درصد تولید می‌شود و این مواد قابل استفاده در استان نبود، اما با احداث کارخانه تولید ذوب ۱۰۰ هزار تنی مس، کارخانه تولید اسید سولفوریک و اکسیژن در آینده نزدیک کنسانتره تولید شده در صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

 

انتهای پیام/ش

تولید سالانه  ۳۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۵ درصد در معدن مس سونگون

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.