واحد ذوب ۱۰۰ هزار تنی ذوب مجتمع مس سونگون ورزقان تا سال ۱۴۰۰ احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  بنی اسدی راد مدیر عامل شرکت ملی مس ایران در مراسم معارفه مدیر جدید مجتمع مس سونگون ورزقان گفت: شرکت ملی مس ایران برای احداث واحد ذوب و تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن مس کاتد، یک هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: برای احداث واحد ذوب مس در طول ۳ سال، سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

به گفته وی سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس در مجتمع مس سونگون تولید می‌شود و باید برای تامین خوراک واحد ذوب، این میزان تا سال ۱۴۰۰ به ۴۰۰ هزار تن افزایش یابد.

رضا علیزاده، نماینده مردم ورزقان در مجلس هم توجه به محرومیت زدایی در شهرستان و استان را از طرف شرکت ملی مس ایران خواستار شد و گفت: انتظار داریم شرکت مس، حمایت‌هایی که مکلف است در قالب خدمات اجتماعی ارائه دهد، در شهرستان و استان انجام داده و محرومیت را از چهره منطقه بزداید.

در این مراسم رضا شریفی به عنوان مدیر جدید مجتمع مس سونگون ورزقان معرفی شد.

وی تکمیل اکتشافات و بالا بردن ظرفیت تولید و برخورداری از امکانات به روز معدنی برای افزایش بهره وری لازم به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی معدن مس سونگون و توجه به ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را از اولویت‌های خود اعلام کرد.

رضا شریفی، مدیر مجتمع مس سونگون، متولد شهرستان میانه و فارغ‌التحصیل رشته متالوژی از دانشگاه علم و صنعت ایران و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد متالوژی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

وی پیش از این هم بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲، مدیریت مجتمع مس سونگون را بر عهده داشته است. 

 

انتهای پیام/ش

سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس در مجتمع مس سونگون تولید می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.