نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج فرصتی بزرگ و یک گردهمایی عبادی سیاسی برای مسلمانان است.

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در همایش متمرکز زائرین حج تمتع استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حج را فریضه بزرگ الهی دانست و افزود: حج فرصتی بزرگ و یک گردهمایی عبادی سیاسی برای مسلمانان است و اگر مسلمانان از این گردهمایی در راستای منافع جهان اسلام بهره بگیرند هیچ قدرت و استکباری نمی تواند در رو در روی این اتحاد ایستادگی کند.

وی گفت: مناسک حج فرصتی مناسبی برای خودسازی است و از حجاج خواست با یادگیری احکام حج این فریضه را به نحواحسنت به جا آورند.

امام جمعه اردبیل حجاج را نمایندگان ایران اسلامی و شیعه دانست و افزود: باید حجاج با رفتار اجتماعی شیعه وار مبلغ شیعه باشند و در شان ملت ایران ظاهر شوند.

وی یکی دیگر از فلسفه های حج را اثر تربیتی دانست و بیان کرد: حج فرصتی مناسب برای خودسازی است و حجاج باید از این فرصت نهایت بهره ببرند.

حجت السلام بیدار، مسئول دفتر نمايندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبيل نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: امسال از استان اردبیل 860 نفر در قالب 6 کاروان مدینه قبل عازم سرزمین وحی خواهند شد.

حج فرصتی بزرگ و یک گردهمایی عبادی سیاسی برای مسلمانان است

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده حجاج استان اردبیل 18 و 19 مرداد ماه عازم و پس از انحام اعمال حج در 18و 19شهریور ماه سال جاری به استان بازخواهند گشت.

انتهای پیام/ح

اعزام 860 نفر از استان اردبیل به سرزمین وحی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.