مسعودی فرید از اختصاص ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک ویژه نوزادان تحت حمایت سازمان بهزیستی از طرف وزارت بهداشت در طول سال خبر داد.

اختصاص ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک به نوزادان بهزیستیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری این سازمان به مناسبت هفته بهزیستی به بیان جزئیاتی در خصوص شیرخشک نوزادان تحت پوشش بهزیستی پرداخت.

مسعودی فرید اظهار کرد: سالانه ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به نوزادان تحت پوشش بهزیستی اختصاص داده می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اولویت نخست دریافت شیرخشک، نوزادان حاضر در شیرخوارگاه ها هستند و در حال حاضر ۲ هزار نوزاد در شیرخوارگاه های سراسر کشور حضور دارند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: پس از نوزادان شیرخوارگاه ها، نوزادانی که خانواده آن‌ها توان تامین شیرخشک مورد نیاز را ندارند و به ویژه چند قلوها در لیست دریافت شیرخشک قرار می‌گیرند.

مسعودی فرید اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار نوزاد دوقلو و چند قلو تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند و شیرخشک مورد نیاز این نوزادان نیز به خانواده آن‌ها ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: همه کودکان و نوزادان با حکم قاضی در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شوند و ترخیص آن‌ها نیز بستگی به حکم قاضی پرونده آن‌ها دارد و البته واحد مددکاری اجتماعی بهزیستی نیز شرایط پذیرش و ترخیص این کودکان را با دقت بررسی می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکانی که از مادران معتاد و والدین بدسرپرست به مراکز بهزیستی می‌آیند، تنها در شرایطی که صلاحیت آن‌ها از طرف قاضی و واحد مددکاری اجتماعی به تایید برسد، به مادر تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار