نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور را فاقد شجاعت لازم برای رویارویی با همتای روس خود دانست.

نماینده مجلس آمریکا: ترامپ فاقد شجاعت لازم برای مقابله با پوتین استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آدام شیف، نماینده دموکرات کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواست تا دیدار آتی خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور آمریکا را لغو کند زیرا او شجاعت لازم برای مقابله با پوتین در موضوع آخرین اتهامات مطرح شده مبنی بر مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 را ندارد.

نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در این باره اعلام کرد: آخرین اعلام جرم‌های صورت گرفته درباره ماموران اطلاعاتی روسیه و عملیات هک کردن رایانه‌های حزب دموکرات به هدایت کرملین که به منظور کمک به ستاد انتخاباتی ترامپ صورت گرفته، شواهد بیشتری را علیه پوتین ارائه می‌کند. عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد: از آنجائیکه رئیس جمهور به وضوح فاقد شجاعت یا انگیزه لازم برای مقابله با پوتین است او باید دیدار خود با رئیس جمهور روسیه را لغو کند.

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توئیتری جداگانه متن کامل بیانیه مربوط به اعلام جرم‌های صورت گرفته از سوی مولر را آورده و اعلام کرد مردم آمریکا نیاز به رئیس جمهوری دارند که در مقابل مداخلات خارجی بایستد و منافع کشور را در اولویت قرار دهد.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا نیز اعلام کرد تا زمانیکه روسیه اقداماتی برای اثبات مداخله نکردن در انتخابات آتی آمریکا را در پیش نگیرد، دیدار ترامپ با پوتین باید لغو شود.

سناتور مارک وارنر، از نمایندگان ارشد دموکرات در کمیته اطلاعاتی سنا نیز در این باره اعلام کرد نشست روسای جمهور آمریکا و روسیه نباید به صورت دو نفره برگزار شود. 

اعلام جرم‌های صورت گرفته علیه ماموران اطلاعاتی روسیه درست چند روز پیش از برگزاری دیدار ترامپ با همتای روسی خود در هلسینکی فنلاند صورت گرفت.

پیش از اعلام بیانیه مربوط به اعلام جرم علیه ماموران اطلاعاتی روس، روز جمعه، ترامپ به خبرنگاران اعلام کرد قصد دارد در نشست خود با رئیس جمهور روسیه موضوع مداخله این کشور در انتخابات گذشته آمریکا را مطرح نماید. او در کنفرانس خبری در بروکسل  گفت: ما قطعا در این نشست سوالات مورد نظر شما را درباره مداخله در انتخابات سال 2016 مطرح خواهیم کرد. من باز هم آن سوالات را خواهم پرسید.

اظهارات شیف درست چند ساعت بعد از آن مطرح شد که رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا علیه 12 مامور اطلاعاتی روسیه در خصوص هک کردن رایانه‌های کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا در سال 2016 اعلام جرم کرد. گفته می‌شود تمامی 12 مامور اطلاعاتی مذکور از اعضای آژانس اطلاعاتی ارتش روسیه هستند.

 بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، ۱۲ مامور امنیتی روس موفق شدند در شبکه رایانه‌های کمیته حزب دموکرات در کنگره و کمیته انتخاباتی حزب دموکرات در سال 2016 نفوذ کنند. 

انتهای پیام/

نماینده آمریکایی خواستار لغو دیدار پوتین و ترامپ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار