سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ضمن اعلام تمدید یک هفته ای روند ثبت نام رای دهندگان در 20 ولایت این کشور، از مسدود شدن دفاتر انتخاباتی در 6 ولایت به دلیل اعتراضات مردمی خبر داد.

تمدید روند ثبت نام رای دهندگان در 20 ولایت و مسدود شدن دفاتر انتخاباتی 6 ولایت به دلیل اعتراضات مردمیسید حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روند ثبت نام رای دهندگان در 20 ولایت کشور برای شهروندانی که از این جریان باز مانده اند به مدت یک هفته تمدید شده است.

وی اظهار داشت: کمیسیون مستقل انتخابات تصمیم گرفت که ۱۱۲ مرکز در ۲۰ ولایت افغانستان از تاریخ ۲۰ الی ۲۷ سرطان/ تیر سال جاری برای ثبت نام از شهروندانی که واجد شرایط رای دهی هستند باز می باشد و مردم با مراجعه به آنها می توانند در انتخابات سهیم شوند.

به گفته وی، کمیسیون انتخابات پیش از این نیز روند ثبت نام رای دهندگان را در شهر‌ها یک ماه و در ولسوالی‌ها و قریه‌ها هر کدام ده روز تمدید کرده بود.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان همچنین از مسدود شدن دفاتر انتخاباتی در 6 ولایت کشور به دلیل تدوام اعتراضات مردمی خبر داد و گفت: شهروندان معترض دفاتر انتخاباتی شش ولایت فاریاب، تخار، سمنگان، جوزجان، سرپل و بلخ را مسدود کرده اند.

وی افزود: تظاهرات حق قانونی مردم است اما مسدود کردن دفاتر کمیسیون انتخابات هیچ توجیهی ندارد و می تواند پیشبرد انتخابات در کشور را در این مرحله حساس با مشکل مواجه نماید.

گفتنی است که بیش از 10 روز پیش اعتراضاتی در فاریاب و سپس در دیگر ولایت های افغانستان در واکنش به بازداشت یکی از فرماندهان نظامی حزب جنبش شکل گرفت که با گذشت هر روز وسعت بیشتری پیدا می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار