کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که زمان ثبت‌نام رای‌دهندگان در ۱۳ ولایت این کشور، برای هفت روز دیگر تمدید شده است.

کمیسیون انتخابات مهلت ثبت نام رای دهندگان را تمدید کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که زمان ثبت‌نام رای‌دهندگان در ۱۳ ولایت این کشور، برای هفت روز دیگر تمدید شده است.

در خبرنامه این کمیسیون آمده است: در آن عده از مراکز ثبت‌نام که مواد انتخاباتی ناوقت رسیده و ثبت‌نام در آن از تاریخ پنجم سرطان/ تیر آغاز شده بود، مهلت ثبت‌نام از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ سرطان/ تیر تمدید شده است.

بر اساس تقویم انتخاباتی، روند ثبت‌نام رای‌دهندگان از تاریخ ۲۵ حمل/ فروردین تا ۲۳ ثور/ اردیبهشت در مراکز ولایات، از ۲۵ ثور/ اردیبهشت تا ۷ جوزا/ خرداد در ولسوالی‌ها و از ۹جوزا/ خرداد تا ۱۵ سرطان/ تیر برای روستاها تعیین شده بود.

این در حالی است که در شماری از مناطق ناامن و دور دست افغانستان، شماری زیادی از ثبت‌نام بازمانده‎اند اما کمیسیون انتخابات پیشتر گفته بود، نظر به ضروریات مهلت ثبت‌نام رای‌دهندگان تمدید خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار کمیسیون انتخابات افغانستان، بیش از هشت میلیون نفر در سراسر این کشور برای شرکت انتخابات ثبت نام کرده‌اند. در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی پیش رو بیش از شش هزار تن خودشان را نامزد کرده‌اند.

به نوشته افق، انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در افغانستان قرار است در تاریخ ۲۸ میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.