مصرف برق روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه در مازندران به هزار و ۸۴۰ مگاوات برق رسید که پرمصرف‌ترین روز مصرف برق در استان بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: مصرف برق روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه در مازندران به هزار و ۸۴۰ مگاوات برق رسید که پرمصرف‌ ترین روز مصرف برق در استان بود.

وی با بیان اینکه این مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ و ۸ دهم درصد افزایش داشت، افزود: در فصل تابستان، مصرف برق در مازندران، سه برابر می‌ شود.

شهابی گفت: حضور مسافران، گرمای هوا و میزان بالای رطوبت موجب افزایش مصرف برق در مازندران می‌ شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: اوج مصرف برق در مازندران از اوایل تیر آغاز می‌ شود و تا اواسط شهریور ادامه دارد که مشترکان لازم است در این مدت، حتما در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه بنا به پیگیری‌های این شرکت و دستور استاندار مازندران، همه ادارات، موسسات، بانک‌ها مکلف به استفاده از سیستم سرمایشی تا ساعت ۱۳ می‌ باشند، گفت: چنانچه سازمانی بخواهد در بعد از ساعت تعیین شده از سیستم سرمایشی استفاده کند بایستی دیزل ژنراتور را به مدار بیاورد در غیر اینصورت برق آن‌ ها قطع می‌ شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه مردم مازندران در مصرف برق مدیریت داشته باشند، افزود: کولر‌ها بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم شوند.

انتهای پیام/ م

افزایش مصرف برق در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار