رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با دبیرکل ناتو از توافق حاصل شده بین برلین و مسکو در زمینه انرژی انتقاد کرد.

ترامپ: آلمان اسیر روسیه است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه ضمن انتقاد از توافق حاصل شده بین برلین و مسکو در زمینه انرژی اعلام کرد روسیه از طریق منابع انرژی آلمان را کنترل می کند.

ترامپ در یک صبحانه کاری با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: آلمان اسیر روسیه است زیرا بخش زیادی از انرژی خود را از روسیه می گیرد. آنها میلیاردها دلار به روسیه می پردازند و آمریکا باید از آن (آلمان) در مقابل روسیه دفاع کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به شدت از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی [ناتو] برای تصویب پروژه تاسیس خط لوله گاز «نورد استریم-2» انتقاد کرد.

پیشتر، شرکت انرژی گازپروم روسیه اعلام کرد در پایان ماه فوریه و آغاز ماه مارس سال جاری میلادی، حجم صادرات گاز به اروپا را افزایش داده است. در سال 2017، شرکت گازپروم صادرات خود به کشورهایی که عضو اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع هستند حدود 8.4 درصد افزایش داد  و حجم صادرات خود را به 194 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب رساند.

بر اساس گزارش گروه انرژی «مارکس»، روسیه بیش از 60 درصد از گاز مورد نیاز آلمان را در سال 2017 تامین کرده است. آلمان از کشورهایی است که از احداث خط لوله گاز نورد استریم-2 از روسیه به اروپا  حمایت کرده است.

خط لوله گاز نورد استریم- 2 با عبور از دریای بالتیک بیش از 55 میلیارد متر مکعب از گاز روسیه را به اروپا منتقل می کند.

برخی کشورهای  مخالف این پروژه از جمله اوکراین معتقدند احداث خط لوله گاز نورد استریم-2 باعث می شود صنعت ترانزیت گاز مایع به اروپا با بحران مواجه شود.

انتهای پیام/

انتقاد ترامپ از مواضع دولت آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار