شرکت گازپروم روسیه صد‌ها شغل را در دفاتر تجارت و صادرات خود در خارج از روسیه حذف خواهد کرد و آن‌ها را به سن‌پترزبورگ انتقال خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت گازی عظیم گازپروم روسیه صد‌ها شغل را در دفاتر تجارت و صادرات خود در خارج از روسیه، از جمله در انگلیس، حذف خواهد کرد و آن‌ها را به سن پترزبورگ انتقال خواهد داد.

یک منبع مطلع گفت: این تصمیم بازتابی از یک روند کلی است که بر اساس آن شرکت‌های دولتی روسیه در چارچوب برنامه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور برای بازگرداندن سرمایه‌های روسیه به منظور کاستن از خطر تحریم‌های غرب علیه آن‌ها و تقویت اقتصاد داخلی روسیه، بسیاری از مشاغل خارج از کشور را به داخل روسیه انتقال می‌دهند.  

این منبع با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری روسیه که پیش بینی می‌شود پوتین در آن پیروز شود، گفت: در روسیه این اقدام را می‌توان به عنوان یک برنامه اشتغال‌زایی برای داخل معرفی کرد. این کار مفید است،به ویژه پیش از انتخابات ریاست جمهوری.

انتقال مشاغل از خارج به داخل روسیه زمانی صورت می‌گیرد که روابط روسیه و انگلیس پس از سخنرانی امروز ترزا می‌ نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام بیش از پیش تنزل یافته است.

ترزا می‌ گفت: مسکو در اقدام به مسموم کردن یک جاسوس دوجانبه سابق روس در انگلیس دست داشته است.

بزرگترین دفتر شرکت گازپروم در انگلیس واقع شده است.

با این حال، به گفته منابع مطلع که به علت حساسیت موضوع خواستند ناشناس بمانند، تصمیم برای انتقال مشاغل به داخل روسیه اوایل امسال و بسیار قبل از ماجرای تنش اخیر میان انگلیس و روسیه اتخاذ شده است.

گازپروم که مقر اصلی آن در سن پترزبورگ است، اعلام کرد هنوز زود است درباره ارقام و اقدامات آینده اظهار نظر کند. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد عملیات تجاری و صادراتی خود را در خارج از نو سازماندهی کند اما این شرکت توضیح بیشتری در این باره نداده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار