رئیس سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان گفت: صادرات از استان در ۳ سه ماهه ابتدایی امسال به وزن ۴۳۲ هزار و ۵۳۴ تن با ارزش ۱۳۹ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۱۰۹ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۵۷ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار  رئیس سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان در جمع اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در ۳ سه ماهه ابتدایی سال جاری به وزن ۴۳۲ هزار و ۵۳۴ تن با ارزش ۱۳۹ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۱۰۹ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۵۷ درصد افزایش داشته است.

میرشکار گفت: میزان صادارت در ۳ ماهه امسال از گمرکات استان به ارزش ۴۹ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۳۳۲ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش ۹۰ میلیون و ۴۵۱ هزار ۷۷۷ دلار است که سهم صادرات از گمرکات استان ۳۵.۵ درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان ۶۴.۵ درصد بوده است.

وی بیان کرد: آمار‌ها حاکی از این است که بازارچه‌های مرزی استان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازار‌های کشور‌های همسایه، سهولت فرایند انجام صادرات و نیز بوروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

میرشکار در مورد صادرات به کشور پاکستان در ۳ ماهه امسال گفت: کل صادرات استان از طریق گمرکات رسمی و بازارچه‌های مرزی به کشور پاکستان طی ۳ ماه سالجاری به ارزش ۸۳ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۳۲۱ دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع کل صادارت استان در بازه زمانی ۳ ماهه امسال حدود ۵۹.۵ درصد صادرات استان به کشور پاکستان انجام گرفته و مصالح ساختمانی (سیمان)، گوجه فرنگی، هندوانه، گاز عمده کالا‌های هستند که به این کشور صادرات شده است.

وی ادامه داد: کل صادرات سیستان و بلوچستان از گمرکات و بازارچه‌های مرزی به کشور افغانستان طی ۳ ماه امسال به ارزش ۵۵ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۲۰ دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

میرشکار خاطرنشان کرد: از میزان کل صادارات استان در ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۷ حدود ۳۹ درصد صادرات استان به کشور افغانستان انجام گرفته است و عمده کالا‌های صادراتی به این کشور در این مدت شامل مصالح ساختمانی (سیمان)، گوجه فرنگی، هندوانه، سیب درختی است.

انتهای پیام/ع

صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان

برچسب ها: صنعت ، بازارچه مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار