معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: ۵ سینمای سیار در نیمه اول سال جاری در استان افتتاح می‌شود.

نصیر احمد ملازهی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با اشاره به اینکه سازمان سینما شهر موافقت خود را برای احداث سینمای سیار در شهر‌های سراوان، خاش، نیکشهر، سرباز و کنارک اعلام کرده است، اظهار داشت: ۵ سینمای سیار پس از خرید دستگاه‌های پخش فیلم در ۶ ماهه اول سال ۹۷ در استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان سینما سیار طرحی است که در شهر‌های فاقد سالن سینما اجرا می‌شود و از این ظرفیت برای اکران فیلم‌های سینمایی در شهر‌های کوچک استان که توجیه احداث سینمای ثابت وجود ندارد، استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های «دلگان» و «فنوج» که سالن و مجتمع فرهنگی ندارند، این طرح قابل اجرا نیست، اضافه کرد: در استان شهر‌های چابهار، زاهدان، زابل، به سینمای ثابت مجهز هستند که در شرایط فعلی سینمای چابهار به علت واگذاری مدیریت سینما به طور موقت در حالت مسکوت باقی مانده است و از طرفی شهر‌های ایرانشهر و سراوان نیز قابلیت تاسیس سینما‌های ثابت را دارند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سینما سیار قابلیت حمل دارد و تفاوتی در صدا و تصویر با سینما‌های ثابت ندارد و از این طریق فیلم‌هایی که به صورت سراسری در حال پخش است، پس از دانلود و ذخیره به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: احداث سینمای ثابت در شهر‌های کوچک به دلیل نبود استقبال امکان پذیر نیست، اما از طریق فرهنگ سازی در بین مردم و استقبال بخش خصوصی برای تماشای فیلم، سینما‌های سیار با گذشت زمان تبدیل به سینما‌های ثابت می‌شوند.

ملازهی با بیان اینکه در سراسر دنیا سینما به بخش خصوصی واگذار می‌شود، تصریح کرد: سینما علاوه بر اینکه جریان فرهنگی است یک بنگاه اقتصادی نیز هست و منبع درآمد برای گردزآورندگان آن محسوب می‌شود به طوری که اگر در انتخاب فیلم‌ها از نظر اقتصادی توجیه وجود نداشته باشد این صنعت با آسیب جدی رو به رو می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: طبق اعلام مصوبه وزارت کشور به متقاضیان احداث سینما ۲۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: زمانی که تجهیزات سینما همچون پرده و سالن پخش وجود دارد قطعا مدیریت سینما نسبت به تجهیزات سینما امر مهم تری است.

انتهای پیام/ع

۵ سینمای سیار در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار