مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه شهرستان «دلگان» بر اساس وضعیت اجتماعی و فرهنگی و همچنین شناخت نیاز‌ها و چالش‌های این منطقه تدوین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد تقی اوکاتی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت:بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و با تصمیم وزارت کشور مبنی بر شناسایی نقاط دارای پایین‌ترین رقم شاخص توسعه مقرر شده که هر استان یک شهرستان را به عنوان پایلوت انتخاب و اقدامات لازم را برای ارتقا امکانات و توسعه آن شهر انجام دهد.

اوکاتی افزود: در این راستا دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله علوم پزشکی، بهزیستی و آموزش و پرورش به نیاز‌های منطقه در حوزه خود می‌پردازند تا با رفع آن‌ها به توسعه منطقه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه این سندبه صورت ۵ساله تدوین می‌شود، تصریح کرد: این سند با اولویت تقویت روستا‌ها تدوین می‌شود، زیرا شهرستان «دلگان» در بخش کشاورزی و دامداری ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سند توسعه «دلگان» توجه به حقوق شهروندی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و مقرر شده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز در جهت تحقق این سند بهره گیری شود.

وی با اشاره به مصوبات این کار گروه‌ها گفت: در این راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تشکیل می‌دهد و به ترویج شاخص‌های ایثار و شهادت در منطقه می‌پردازد.

اوکاتی تصریح کرد: حوزه هنری سیستان و بلوچستان نیز در بخش فرهنگ وهنر منطقه اجرای برنامه‌هایی نظیر برگزاری نمایشگاه‌های هنر‌های تجسمی، برگزاری تئاتر و مراسمات مختلف را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: در این کارگروه‌ها همچنین پیشنهاد‌های مختلفی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های ورزشی، فرهنگی، سلامت، اشتغال، امنیت و ایجاد مجتمع‌های آموزشی در منطقه، احداث سینما، ایجاد امکانات بهداشتی و درمانی، ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای و توجه به نیروی انسانی مطرح شده است.

انتهای پیام/ع

سند توسعه دلگان تدوین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار