سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت مدنی بانوان در انتخابات شورا‌های اسلامی سال گذشته نشان دهنده پویایی و توانمندی بانوان استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی استانداری  محمد هادی مرعشی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: مشارکت مدنی بانوان در انتخابات شورا‌های اسلامی سال گذشته، نشان دهنده پویایی و توانمندی بانوان استان است به طوری که موجب شد این  استان از لحاظ مشارکت مدنی نسبت به سایر استان‌های کشور در رتبه بالاتری قرار گیرد.

مرعشی گفت: با توجه به تاکید دولت تدبیر وامید در خصوص به کار گیری و تخصیص ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به بانوان شایسته و توانمند قطعا ما در استان نیز از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

وی بیان داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده برنامه‌های مدون بسیار مهمی در راستای توانمند سازی و ارتقاء جایگاه زنان از طریق دفتر بانوان استانداری سیستان و بلوچستان در آینده اجرایی می‌شود.

مرعشی دارا بودن ویژگی‌هایی از جمله سرعت، دقت و حساسیت را از خصوصیات زنان در پست‌های مدیریتی برشمرد و افزود: بانوان مدیر بسیار سخت در این عرصه تلاش می‌کنند که تنها فرماندار بانوی استان سیستان و بلوچستان نیز نمونه‌ای از این مدیران است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان زنان توانمند را شناسایی خواهد کرد تا در مشارکت سیاسی در سطوح مدیریتی از حضور این بانوان استفاده شود.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان خطاب به مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی گفت: رسالت شما بسیار مهم و حساس است و انتظار می‌رود در سیستم اداری مربوطه در راستای ارتقاء جایگاه زنان تلاش کنید.

مرعشی در پایان سخنانش ضمن تاکید بر برگزاری دوره‌ای چنین نشست‌هایی افزود: امیدوارم این جلسات به صورت مستمر برگزار و با تعامل و همکاری مشاورین و مسئولین بانوان دستگاه‌های اجرایی منجر به تنظیم سندی در راستای توسعه امور زنان شود.

مدیر کل حراست استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ارتقاء موقعیت‌های بانوان تحرک و مطالبه گری این بخش از جامعه را می‌طلبد.

منصور سعیدی ضمن تاکید بر شایسته سالاری در پست‌های مدیریتی بیان داشت: استاندار نگاهی بلند نسبت به حضور زنان دارد و علاوه بر حمایت از بانوان توانمند تمام تلاششان را برای به کارگیری بانوان شایسته خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب ارتقاء جایگاه و موقعیت زنان است؛ گفت: با همین رویکرد استاندار سیستان و بلوچستان نیز به عنوان نماینده عالی دولت در استان از نقش آفرینی بانوان در پست‌های مدیریتی استقبال و حمایت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ظرفیت حراست نیز برای ارتقاء مدیریت زنان استفاده می‌شود.

فاطمه فاضلی  مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: تلاش می‌کنم به حسن اعتماد استاندار سیستان و بلوچستان پاسخ مثبت بدهم و با تمام توان خدمات شایسته‌ای به بانوان که نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند ارائه کنم.

فاطمه فاضلی برنامه‌ها و سیاست کلی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری را سیاست گذاری در حوزه اشتغال و کارآفرینی بانوان، برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان، تشکیل اتاق فکر برای استفاده از اندیشه‌های بانوان توانمند، تدوین برنامه جامع خانواده پویا، حمایت از سمن‌ها و خیرین حوزه بانوان، تدوین برنامه شناخت مشکلات در حوزه بانوان، تدوین برنامه جامع خانواده پویا، تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان، برنامه ریزی برای ورزش و سلامت زنان، توانمند سازی بانوان روستایی برای رسیدن به توسعه پایدار، حمایت از بانوان فعال در حوزه میراث فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های مختص زنان سرپرست خانوار برشمرد.

گفتنی است در این نشست تعدادی از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان نیز به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه بانوان پرداختند.

انتهای پیام/ع

نشست هم اندیشی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار