تیم ملی فوتبال فرانسه با برتری یک بر صفر مقابل بلژیک به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نخستین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم های فرانسه و بلژیک از ساعت ۲۲:۳۰ امشب(سه شنبه) با قضاوت آندرس کونها اروگوئه ای به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان دیدیه دشان با برتری یک بر صفر در این بازی به عنوان نخستین تیم فینالیست این مسابقات لقب گرفتند.

ترکیب فرانسه

هوگو لوریس، ساموئل اومتیتی، رافائل واران، لوکاس هرناندز، بنیامین پاوارد، پل پوگبا، انگولو کانته، بلیز متوئیدی(کورنتین تولیسو) آنتوآن گریزمان، اولیویه ژیرو(استیون انزونزی) و کیلیان امباپه

ترکیب بلژیک

تیبو کورتوآ، یان فرتونگن، وینست کمپانی، ناصر چادلی(میچی باتشوایی) موسی دمبله(دریس مرتنز) توبی آلدروایرلد، اکسل ویتسل، ادن هازارد، کوین ده بروینه، مروان فلاینی(یانیک کاراسکو) روملو لوکاکو،

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

خلاصه و نتیجه دیدار فرانسه و بلژیک

این بازی از همان ابتدا با جنگندگی هافبک های ۲ تیم در میانه زمین و فرصت سازی آنها برای مهاجمان آغاز شد اما بلژیکی ها در برخی لحظات خطرناک تر عمل کردند و می توانستند در دقیقه ۱۵ با ضربه توبی آلدروایرلد دروازه فرانسه را باز کنند که واکنش تماشایی هوگو لوریس مانع این امر شد.

در دقایق پایانی نیمه اول هم بنیامین پاوارد فرصتی طلایی را در موقعیت تک به تک به پای کورتوآ کوبید تا ۲ تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم با میدانداری خروس ها آغاز شد و آنها خیلی زود و در دقیقه ۵۱ موفق شدند روی کرنر ارسالی گریزمان از جناح چپ دروازه بلژیک و ضربه سر ساموئل اومتیتی روی تیر اول نخستین گل خود را به ثمر برسانند.

خلاصه و نتیجه دیدار فرانسه و بلژیک

در ادامه شیاطین سرخ برای جبران این گل و زنده نگه داشتن شانس صعودشان به فینال، نبض بازی را دست گرفتند اما به نظر می رسید آنها برخلاف بازی های قبلی زور لازم برای خلق موقعیت روی دروازه حریف را ندارند. روبرتو مارتینز هم برخلاف دیدیه دشان که با به میدان فرستادن نفراتی مانند استیون انزونزی و کورنتین تولیسو موفق شد تراکم یک سوم دفاعی تیمش را افزایش دهد، نتوانست با تعویض نفراتی مانند دریس مرتنز، یانیک کاراسکو و میچی باتشوایی گره کور بازی را باز کند. در واقع بلژیکی ها پس از دریافت گل، بیشتر چشم به ارسال از کناره های زمین و قدرت سرزنی لوکاکو داشتند که در این امر هم توفیقی کسب نکردند.

البته بلژیک خوش شانس بود که در لحظات پایانی بازی با درخشش دروازه بان خود روی ضربات گریزمان و تولیسو برای بار دوم دروازه اش باز نشد.

در نهایت این بازی جذاب با برتری یک بر صفر فرانسه به اتمام رسید تا خروس ها سومین حضورشان در فینال جام جهانی را تجربه کنند.

خلاصه و نتیجه دیدار فرانسه و بلژیک

ساموئل اومتیتی با گلزنی در این بازی به عنوان برترین بازیکن دیدار فرانسه و بلژیک انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: 

بلژیک 0 - 1 فرانسه/ خیز خروس ها برای بهشت با عبور از جهنم شیاطین +فیلم

انتهای پیام/

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

خلاصه نخستین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار