رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: بیش از ۶۵ تن پسماند‌های کاغذی در جشنواره آخرین امتحان جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار کرد: در دومین دوره جشنواره آخرین امتحان، ۶ هزار دانش آموز و شهروند، ۶۵ هزار کیلوگرم پسماند‌های کاغذی خود را به ۵۸ ایستگاه ثابت بازیافت تحویل دادند و شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی امتحان کردند.

وی تصریح کرد: کتاب، کاغذ و دفتر‌های تحصیلی باطله از جمله پسماند‌های کاغذی است که توسط دانش آموزان و شهروندان تحویل داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با بیان اینکه پارسال در نخستین دوره ۲۹ هزار کیلوگرم پسماند کاغذی جمع آوری شد، افزود: امسال، حدود ۱۲۰ درصد افزایش دارد.

خوشبخت گفت: پارسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در نخستین جشواره شرکت کرده بودند که این آمار امسال، ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دومین دوره جشنواره آخرین امتحان از ۱۵ خرداد امسال آغاز شده است و تا ۱۴ تیر ادامه یافت اظهار کرد: اطلاعات تکمیلی اختتامیه این جشنواره و برندگان آن به زودی منتشر می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره آخرین امتحان، جلوگیری از قطع بی رویه درختان و حفظ محیط زیست، استفاده مجدد از دور ریز‌های کاغذ برای کاهش حجم زباله، تقویت روحیه صرفه جویی در بین شهروندان، تغییر الگوی مصرف و جلب مشارکت در راستای تفکیک از مبدأ مواد قابل بازیافت، است.

انتهای پیام/ن

جمع آوری پسماند کاغذ در جشنواره آخرین امتحان

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار