القدومی در تهران گفت:دلیل اصلی تأخیر در تحقق اهداف رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا مقاومت مردم و پایداری آنهاست.

مقاومت مردم دلیل اصلی تأخیر در تحقق اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا در فلسطین استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  خالد القدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین صبح امروز (19 تیرماه) در نشست تخصصی "معامله قرن دستاوردهای مقاومت و تغییر معادلات منطقه‌ای" اظهار کرد: قراردادی که از آن تحت عنوان معامله قرن یاد می‌شود، تلاش‌هایی است که از سوی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل برای نابود کردن آرمان و حقوق ملت فلسطین انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله مهم در رابطه با این قرارداد مبهم بودن آن است،  ادامه داد: هیچ‌چیز از این قرارداد مشخص نیست، ولی آنچه مسلم است اینکه این قرارداد هیچ خیر و نفعی برای ملت فلسطین ندارد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود: قرارداد باید دوسویه باشد، اما قرارداد مطرح شده طرف فلسطینی را نادیده گرفته است و در واقع تلاش‌هایی است جهت حل و فصل مسئله فلسطین به این کشور که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

القدومی تصریح کرد: شواهد حاکی از آن است که تاکنون تلاش‌های صورت گرفته برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین بی‌نتیجه مانده است و کشورهای آمریکا و رژیم صهیونیستی موفق نشدند در این زمینه کاری از پیش ببرند.

وی بیان کرد: نظریه شارون معروف به فرعون رژیم صهیونیستی این بود که درباره فلسطین ابتدا یکسری از واقعیت‌ها را به وجود می‌آورد و بعد در رابطه با آنها به گفت‌وگو با فلسطین می‌پرداخت و اکنون نتانیاهو به عنوان شاگرد برجسته او اقدامات وی را دنبال می‌کند و سعی دارد ابتدا با طرح واقعیت‌هایی مسائلی را به فلسطین و نظام بین‌الملل تحمیل و بعد در رابطه با آنها گفت‌وگو کند.

القدومی در ادامه اظهار کرد: تهدیدآمیزترین حربه سیاسی نتانیاهو اکنون تلاش‌هایی است که برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با نظام بین‌الملل و جهان عرب دارد. در همین راستا او سعی می‌کند با عادی‌سازی‌های انجام گرفته در رابطه با فلسطین روابط خود را با کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس افزایش دهد تا بتواند مسئله فلسطین را به حاشیه بکشد و اهداف خود را عملی کند.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که با اعمال فشار به فلسطین و نوار غزه مردم را تحت تأثیر قرار داده و از این راه  هدف خود را که مذاکره با فلسطین است، عملی کنند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود: از سال 1990 تا 2017 یعنی 28 سال کرانه باختری با اسرائیل در حال مذاکره است، اما می‌بینیم که کرانه باختری از این مذاکرات چیزی بدست نیاورده و همچنان تحت فشار بسر می‌برد. اکنون 12 سال است که نوار غزه تحت محاصره شدید قرار گرفته تا مانند کرانه باختری آن را مجبور به مذاکره کنند، اما ملت فلسطین و حماس در برابر تمام فشارهای آنها مقاومت کرده و رفاه همراه با ذلت را نپذیرفته است.

وی بیان کرد: دلیل اصلی تأخیر در تحقق اهداف رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا مقاومت مردم و پایداری آنهاست، این کشورها سعی می‌کنند با ارائه طرح‌هایی مانند معامله قرن این پایداری و مقاومت‌ها را از بین ببرند، اما فلسطینیان به خوبی می‌دانند طرح‌های آنها هیچ نفع و خیری برایشان ندارد و به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

القدومی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی کشورهای اسلامی باید یکسری اقدامات مشترک انجام دهند و با متحد شدن با یکدیگر بتوانند مقابل دشمن مشترک خود که رژیم صهیونیستی در منطقه است، بایستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار