پایگاه اینترنتی ان‌بی‌سی در گزارشی به معرفی نامزد پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای پر کردن کرسی خالی دیوان عالی این کشور پرداخت.

ان بی سی: برت کونا، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای ورود به دیوان عالی آمریکا کیست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ان بی سی در گزارشی به معرفی «برت کونا» گزینه رئیس جمهور آمریکا برای سمت قاضی دیوان عالی،  پرداخت. کونا پیش از اینکه قاضی شود برای استیضاح «بیل کلینتون» و پس از آن برای انتخابات «جرج دبلیو بوش» رؤسای جمهور سابق آمریکا تلاش می‌کرد.

داستان کونا از بیست سال پیش در اوج تحقیقات درباره کلینتون آغاز شد. او در آن زمان به تازگی از دانشگاه حقوق «ییل» فارغ تحصیل شده بود و برای «کنت استار» وکیل آمریکایی، کار می‌کرد. کونا یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها را در تحقیقات رسوایی مالی وایت واتر، خودکشی «وینسنت فوستر» مشاور اسبق کاخ سفید و رابطه غیر اخلاقی بیل کلینتون با «مونیکا لوینسکی» یک زن یهودی-آمریکایی ایفا کرد.

گزارش استار به کنگره، جزئیات رابطه کلینتون با لوینسکی و اقدامات غیرقانونی احتمالی او را به طور کامل ارائه داده بود. کونا اصلی‌ترین کسی بود که این گزارش را نوشت و استار بعد‌ها نوشت به دلیل حساسیت این موضوع، به دنبال با استعدادترین شخص برای نوشتن این گزارش بوده است.

ارتباط کونا با سیاست در اینجا به پایان نمی‌رسد. او برای جلوگیری از بازشماری آرا ریاست جمهوری در فلوریدا در سال ۲۰۰۰ تلاش کرد و بدین ترتیب پس از اینکه جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا، شد کونا در کاخ سفید سمتی به دست آورد و به مدت پنج سال در آنجا باقی ماند و پس از آن در سال ۲۰۰۶ وارد دادگاه‌های استیناف آمریکا شد. نامزدی او برای ورود به این دادگاه‌ها در سال ۲۰۰۳ صورت گرفت و دموکرات‌ها به شدت علیه او بودند.

هم‌اکنون که او نامزد ورود به دیوان عالی آمریکا شده است عقاید او در خصوص تحقیقات درباره رئیس جمهوری که روی کار است توجه زیادی را به خود جلب کرده است. او باور دارد رئیس جمهور تا زمانی که روی کار است نباید هدف تحقیقات جنایی قرار بگیرد و از آنجایی که در حال حاضر تحقیقات درباره  دونالد ترامپ در جریان است، نامزدی کونا برای ورود به دیوان عالی بیشتر زیر ذره‌بین رفته است.

کونا و همسرش یک روز پیش از حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ با هم آشنا شدند و اکنون دو دختر دارند. کونا در مدرسه حقوق هاروارد تدریس می‌کند. او فرزند دو وکیل است. پدرش که به طور تمام وقت کار می‌کرد به مدرسه حقوق شبانه می‌رفت. مادرش نیز در واشنگتن معلم مدرسه بود. وقتی کونا ۱۰ ساله بود مادرش به مدرسه حقوق می‌رفت و در نهایت توانست عنوان قاضی را به دست آورد.

کونا در این خصوص می‌گوید: «نخستین بار که حقوق به من معرفی شد سر میز شام بودیم. مادرم عادت داشت استدلال هایش را سر میز تمرین کند و شعار او این بود «از عقل سلیم پیروی کن. چه چیزی درست است و چه چیزی اشتباه». این بهترین توصیه برای یک قاضی و یک فرزند است. رئیس جمهور امشب من را «قاضی کونا» معرفی کرد، ولی از نظر من این عنوان برای همیشه به مادرم تعلق دارد».

انتهای پیام/

معرفی نامزد ترامپ برای تصدی سمت قاضی دیوان عالی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار