مشاور و قائم مقام رئیس سازمان در امور معادن و صنایع معدنی گفت: هدف از تشکیل این کلکسیون به نمایش گذاشتن و معرفی پتانسیل معدنی استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،خانم عابدپور مشاور و قائم مقام رئیس سازمان در امور معادن و صنایع معدنی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی از نظر تنوع مواد معدنی دارای رتبه اول در کشور است گفت: از 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور 45 نوع ماده معدنی در استان آذربایجان وجود دارد.

ایشان افزودند: در حال حاضر در استان آذربایجان غربی تعداد 230 فقره محدوده دارای پروانه اکتشاف و 460 معدن دارای پروانه بهره برداری با اشتغال زایی 5210 نفر موجود بوده که مقدار تناژ استخراجی معادن بهره برداری 16246000 تن در سال می باشد.

وی در بازدید اصحاب رسانه از کلکسیون سنگ سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: عمده مواد معدنی موجود در استان سنگ های تزئینی می باشد که در این زمینه استان با 191 فقره پروانه بهره برداری و 43 سنگبری در رتبه 1 کشوری قرار دارد .

وی تصریح کرد: در آذربایجان غربی علاوه بر سنگهای تزئینی مواد معدنی متنوعی وجود دارد که از جمله طلا،روی،نقره، جیوه، میکا، تیتان، باریت، دولومیت، سنگ نمک، کرومیت، کائولن، گرافیت، زرنیخ و مصالح ساختمانی وغیره می باشد.

عابدپور افزود: با وجود 2 معدن بزرگ طلای کشوربا ایجاد اشتغال 735 نفر 31% ذخایر طلای کشور در استان آذربایجان غربی می باشد.

انتهای پیام/ع

استان آذربایجان غربی از نظر تنوع مواد معدنی دارای رتبه اول در کشور است

برچسب ها: ماده معدنی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.