رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در بازه زمانی اجرای طرح 25 اردیبهشت تا 25 خرداد امسال، تعداد 19 هزار و 50 مورد بازرسی در استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در این زمینه یک 860 پرونده تشکیل و 942 تخلف کشف شد و ارزش ریالی پرونده‌ها 62میلیارد و 836 میلیون و 653هزار و 35 ریال بوده و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

جعفرصادق اسکندری افزود: بیشترین بازرسی‌ها در این طرح، به ترتیب مربوط به انواع غلات و حبوبات با 24 درصد، مواد پروتئینی با 12 درصد، شیرینیجات با 12 درصد، خدمات عمومی با 11 درصد مواد لبنی با 9 درصد، میوه وسبزیجات با 8 درصد و بقیه، سایر کالا و خدمات را شامل می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: بیشترین تخلفات پس از سایر کالا و خدمات نیز به ترتیب مربوط به انواع غلات و حبوبات با 22 درصد، خدمات عمومی با 22 درصد، میوه وسبزیجات با 18 درصد، شیرینیجات با 18 درصد، مواد پروتئینی با 9 درصد و مواد لبنی با 5 درصد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور تعداد 339 مورد شکایات قابل پیگیری اخذ شده است افزود: از مجموع شکایات دریافتی 66 درصد به صورت تلفنی، 29 درصد حضوری، پنج درصد کتبی و تعداد 958 مورد نیز گزارش ناظران افتخاری دریافت بوده است.

 

اسکندری تصریح کرد: از مجموع شکایات قابل پیگیری 40 درصد متخلف، 37 درصدغیر متخلف و 23 درصد نیز در مرحله بررسی است.

وی با اشاره به فراوانی شکایات اخذ شده کالایی اظهار کرد: در این رابطه از گزارش کالایی اخذ شده که تعداد 23 درصد مربوط به انواع نان، 7 درصد میوه وسبزی، سه درصد تخم مرغ و بقیه سایر کالاها را شامل می‌شود.

اسکندری بیان کرد: هم اکنون تعداد 141 نفر بازرس و کارشناس در سطح استان در طرح ضیافت فعال بودند.

وی اظهار کرد: هموطنان گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و ... را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن 124 نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت 7.30 صبح الی 20 عصر با کارشناسان در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

بازرسی از واحد های صنفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.