وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود اعلام کرد که خانه‌ی میرزا حسن مستوفی الممالک نخستین وزیر پست و تلگراف و تلفن، توسط وزارت ارتباطات مرمت و احیا می‌شود.

وزیربه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستهایی در صفحه اینستاگرام و توییتر خود خانه میرزا حسن مستوفی الممالک نخستین وزیر پست و تلگراف و تلفن ایران را یک ارزش تاریخی دانست.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این خانه از حدود دو دهه پیش در اختیار وزارت ICT قرار داشت اما اقدامی برای مرمت و احیای آن انجام نشده بود، اعلام کرد که از این هفته طرح احیای این خانه تاریخی توسط وزارت ارتباطات کلید خورد.

آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت:

"میرزا حسن مستوفی الممالک، از مشاهیر معاصر ایران است. او در چند کابینه دوره قاجار رئیس الوزرا یا وزیر بوده و به عنوان نخستین وزیر پست و تلگراف و تلفن شهرت دارد. خانه ارزشمند این شخصیت تاریخی در قلب بافت تاریخی تهران از حدود دو دهه پیش در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داشت اما اقدامی برای مرمت و احیای آن انجام نشد.

از این هفته و با اهتمام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه، طرح احیای این خانه تاریخی کلید خورد. این خانه زیبا با ارزش های معماری خویش گویای بخشی از هویت تاریخی پایتخت است و می تواند به مرکزی فرهنگی متناسب با اهداف وزارتخانه تبدیل شود. برای بازسازی و ترمیم و تعریف کاربری جدید خانه مستوفی الممالک به عنوان یکی از ارزش های تاریخی مصمم هستیم.

از خبرنگارانی که پیگیر احیاء این اثر تاریخی بودند، تشکر می‌کنم."

وزیر

وزیر ارتباطات همچنین در توییتر نوشت:

"خانه ارزشمند مستوفی الممالک در قلب بافت تاریخی تهران از حدود دو دهه پیش در اختیار وزارت ICT قرار داشت اما اقدامی برای مرمت و احیای آن انجام نشده بود. از این هفته برای ایجاد یک مرکز فرهنگی در اختیار روابط عمومی وزارتخانه قرار گرفت و طرح احیای این خانه تاریخی کلید خورد."

آذری جهرمی خانه‌ی اولین وزیر ارتباطات ایران را مرمت می‌کند +عکس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۹ تير ۱۳۹۷
چه خانه ی زیبایی -
Iran (Islamic Republic of)
از شهر خودم
۰۹:۰۰ ۱۹ تير ۱۳۹۷
الان مشکل ما اینه ؟؟
آخرین اخبار