آذری‌جهرمی امروز میهمان رئیس کتابخانه ملی بود و تصمیمات جدید و چکیده‌ای از سخنان خود در این بازدید را در اینستاگرام خود منتشرکرد.

جهرمیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیأت همراه صبح امروز (یکشنبه) میهمان صبحانه کاری رئیس کتابخانه ملی بود. آذری جهرمی تصمیمات جدید و چکیده ای از سخنان خود در این بازدید را در اینستاگرام خود منتشر کرد.

آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت:

"امروز از سازمان اسناد و کتابخانه ملی که به دیگر سخن می‌توان آن‌ را حافظه ملی ایرانیان نامید، بازدید کردم. گنجینه‌ای عظیم از علم و فرهنگ و هنر کشور در این مجموعه نگهداری می‌شود.

تصمیم گرفتیم برای ترویج محتوای فارسی در فضای مجازی، با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین و نیز استفاده از ظرفیت مشارکت اهالی فرهنگ و قلم، و از طریق شبکه‌های اجتماعی، در برنامه‌ای سه ساله، این گنجینه فاخر را در فضای مجازی برای همه در دسترس قرار دهیم.

تاکید داشتیم که در این مسیر با رعایت استانداردهای Open Data این منابع آزادانه در اختیار همه کسب و کارهای نوپا قرار گیرد تا با خلاقیت‌های آنها، رشد اقتصادی و خدماتی بیشتری را شاهد باشیم. اکنون دو درصد محتوای وب را محتوای خط و زبان فارسی تشکیل داده و هدف ما برای رسیدن به شاخص چهار درصدی است".

جهرمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار