بازرسان واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان خنج ۱۳۰ ماده آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته را در این شهرستان جمع آوری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  فرزانه خسروی کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان خنج گفت: بازرسان واحد غذا و داروی این شبکه در مدت سه ماهه نخست سال ۹۷، تعداد ۱۳۰ قلم از انواع مواد آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته از آرایشگاه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی سطح شهر جمع آوری کردند.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر اقلام منقضی شده و قاچاق در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: این اجناس شامل ۹۰ قلم مواد آرایشی و ۴۰ قلم مواد بهداشتی بوده که از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۹۷ از تعداد ۱۸ فروشگاه جمع‌آوری شده است.

هنگامه قاضی مدیر غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان خنج گفت: مردم برای خرید کالا‌های خارجی به برچسب اصالت و سلامت کالا توجه کرده و کد ۱۶ رقمی درج شده روی کالا را با مراجعه به سایت Ttac.ir، و تماس به شماره ۰۲۱۶۱۸۵ و یا ارسال به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، استعلام کنند.

وی افزود: در خصوص کالا‌های ایرانی نیز باید لوگوی سازمان غذا و دارو بر روی کالا درج شده و حتماً شماره پروانه ساخت که یک عدد ۶ یا ۷ رقمی است نیز ثبت شده باشد.

مدیر غذا و داروی این شبکه اظهار داشت: این بازرسی‌ها به منظور کنترل لوازم آرایشی و بهداشتی، حفظ سلامت مصرف‌کننده، جلوگیری از عرضه محصولات غیرمجاز و همچنین پیشگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی انجام می‌گیرد.

شهرستان خنج در ۲۷۶ کیلومتری جنوب شیراز است.
انتهای پیام/ر

جمع‌آوری مواد آرایشی تاریخ گذشته

برچسب ها: بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.