رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان ویژه کاشان از فعالیت 27 واحد صنایع آلاینده در دوره مالیاتی سه‌ماهه اول امسال خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسين خادمی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: لیست اولیه این تعداد واحد صنایع آلاینده دوره مالیاتی سه‌ماهه اول سال 97 بعد از اولویت‌بندی زیست‌محیطی صنعتی – خدماتی- معدنی و کشاورزی و پس از بحث و تبادل‌نظر در جلسه کارشناسی شهرستانی با تکیه‌بر گزارش کارشناسی، اخطاریه‌ها، شکوائیه‌ها، نتایج خود اظهاری و آنالیز نمونه‌برداری‌های انجام‌شده به اداره کل پیشنهاد شد.

وی، با اشاره به اینکه دو واحد از مجموع 29 واحد نسبت به دوره چهارم سال گذشته با توجه به رفع آلایندگی از لیست صنایع آلاینده خارج شد.

به گفته وی، صنایع آلاینده‌ای که اقدام مؤثر و مفیدی جهت رفع آلایندگی در بازه زمانی دوره مالیاتی انجام ندهند بر اساس تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در پایان هر فصل به‌عنوان آلاینده در لیست قرار می‌گیرند که بعد از ابلاغ توسط سازمان حفاظت محیط‌ زیست مشمول پرداخت 1 درصد عوارض آلایندگی می‌شوند و تا رفع کامل آلایندگی در لیست قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.