مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: انقلاب فرهنگی و ایجاد مکتب‌خانه‌های علمی از خدمات مهم امام صادق (ع) بود.

ایجاد مکتب‌خانه‌های علمی از خدمات مهم امام صادق (ع) بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر یکشنبه در جمع فعالان تبلیغی با اشاره به الگوپذیری انقلاب اسلامی از نهضت فرهنگی امام صادق (ع) اظهار داشت: امام راحل (ره) کسی نبود جز رهبری که از حوزه‌های علمیه به پا خاست و در عصر کنونی دگرگونی در کره زمین ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: این مسیر راهی است که به برکت امام صادق آغاز شده و امروزه شاهد این دستاورد مهم هستیم که حوزه‌های علمیه و مراجع عظام به‌عنوان پاسداران حقیقی و مدافعین اسلام و مبارزه با ستمگران و مستکبران هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه امام صادق (ع) شاگردان ممتاز فراوانی برای تبیین احکام قرآن کریم و سیره نبوی تربیت کردند، ادامه داد: زندگانی حضرت امام صادق در ابعاد مختلف دارای ویژگی‌های ممتاز و برجسته است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ممتاز امام صادق علیه السلام بعد علمی آن امام بزرگوار است که خدمات ارزشمندی به جهان اسلام ارائه فرمودند. آن حضرت شاگردان زیادی برای هدایت جامعه اسلامی و بیان احکام نورانی قرآن کریم و سیره نبوی تربیت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: شخصیت امام صادق علیه السلام از بعد علمی نه‌تن‌ها منشأ برکاتی برای جامعه شیعی بود بلکه امامان سایر مذاهب اسلامی با واسطه یا بدون واسطه از محضر امام صادق علیه‌السلام تلمذ می‌کردند.

وی افزود: امام صادق علیه السلام با ایجاد مکتب خانه‌های علمی حرکتی را انجام دادند تا جهان بشریت بتواند از این چشمه جاری سال‌های سال بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان این که انقلاب فرهنگی یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته آن امام بزرگوار بود اضافه کرد: در دورانی که دشمنان در تکاپو بودند با تشکیل فرق انحرافی بین صفوف مسلمین رخنه ایجاد کنند، امام صادق (ع) با درایت و دوراندیشی توانستند این تهاجم فرهنگی که علیه اسلام به کار گرفته شده بود را خنثی کند و با ایجاد مکتب خانه‌ها و تربیت شاگردان ممتاز برای مقابله با تهاجم فرهنگی اقدام کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ابراز داشت: انقلاب امام صادق علیه‌السلام انقلابی فرهنگی بود و با این اقدام، تحول عظیمی را ایجاد کردند تا ره یافتگان به مکتب خانه‌ها و مراکز فرهنگی که امام صادق ایجاد کرد بتوانند اسلام ناب محمدی را به جامعه برسانند.

وی گفت: هم اکنون که قرن‌ها از شهادت امام صادق علیه السلام می‌گذرد ما شاهد جریان انقلابی هستیم که نمونه بارز آن انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در لبنان است.

انتهای پیام/م

انقلاب فرهنگی و مکتب‌خانه‌های علمی از خدمات مهم امام صادق (ع) بود

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.