مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان بر ضرورتصرفه جویی در مصرف برق تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زنجان، مهندس علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان؛ وضعیت ذخایر انرژی در ایران را دربین سایرکشور‌های جهان خوب ارزیابی کرد و وجود منابع گازی، نفت، معادن، باد و خورشید را نعمت پروردگار دانست .
 
علیزاده افزود:ضروری است در حفظ ذخایر ملی برای آیندگان دقت نماییم و از عادات غلط مصرف بیش از اندازه که نسبت به سایر کشور‌های توسعه یافته درحد نامطلوبی قرار داریم پرهیز کنیم، و خداوند متعال در کلام الله مجید نیز بر دوری از اسراف و بدمصرفی تاکید کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما در میهن اسلامی مردم متدین و باایمان داریم و با وجود شرایط خاص و محدودیت‌های ذخایر آبی در کشور لزوم تبیین مدیریت مصرف صحیح به عنوان عمل صالح در جامعه ضرورت پیدا می‌کند.
 
علیزاده دلیل اینکه چرا باید درشرایط کنونی مدیریت مصرف برق کنیم را این‌طور بیان کرد: اولین دلیل مدیریت مصرف انرژی افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش تقاضای مصرف در کشور؛ دومین مساله محدودیت ذخایر فسیلی است، چراکه ۸۵ درصد تولید برق از این طریق انجام می‌شود و استفاده از این ذخایر با شرایط کنونی منجر به اتمام منبع انرژی تا چند سال آینده خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه سومین دلیل محدودیت منابع مالی است که سالیانه تقاضای انرژی درکشور ۷ درصد افزایش می‌یابد و دولت باید چندین هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری کند تا فقط برای سه ماه تابستان برق تولید نماییم، افزود: چهارمین دلیل در چرایی مدیریت مصرف صحیح انرژی اینست که اگر هرمیزان انرژی از ذخایر فسیلی تولیدشود به میزان قابل توجهی به محیط زیست آسیب خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان تصریح کرد: در تابستان امسال با افزایش دمای هوا و کمبود ذخایر آبی در پشت نیروگاه‌های برق آبی. نیازمند همیاری وهمکاری تمامی مردم هستیم و اگر هر مشترک برق فقط ۱۰ درصد از مصرف انرژی برق خود را بویژه در ساعات اوج مصرف (۱۲-۱۶ بعدازظهر و ۱۹-۲۳ شب) نسبت به سال گذشته کاهش دهد، صنعت برق مشکلی در تامین برق نخواهد داشت وبا خاموشی نیز مواجه نخواهیم شد.

وی ادامه داد: زیرساخت و ظرفیت برق کشور واستان را در ارائه برق مطمئن وپایدار درعمده روز‌های سال را بدون محدودیت مطرح کرد و جایگاه صنعت برق در منطقه خاورمیانه به عنوان اولین کشور و در سطح جهان به عنوان چهاردهمین صنعت برق برتر شناخته می‌شود،
 
علیزاده گفت:هم اکنون  بدلیل مصرف بیش از اندازه برق در شرایط کم آبی در محدوده زمانی تابستان با کمبود برق رویرو شده ایم که با همت دستگاه‌های دولتی، صنایع، کشاورزی و مردم به سلامت از این برهه زمانی عبورخواهیم کرد.

انتهای پیام/ن
 
 

مصرف صحیح انرژی به عنوان عمل صالح شناخته شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.