در حال حاضر ۲۸۵ طرح اشتغالزایی در شهرستان رشت به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سیدمحمد احمدی فرماندار شهرستان رشت گفت: در حال حاضر ۲۸۵ طرح اشتغالزایی به مبلغ ۱۷۳ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان توسط دستگاه‌های اجرایی تایید و در کمیته فنی شهرستان رشت مصوب و به کمیته فنی استان ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان ۲۱۴ طرح به مبلغ ۸۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان معادل ۹۰ درصد در حوزه اشتغال روستایی جذب شده است افزود: در اشتغال فراگیر هم ۷۱ طرح به مبلغ ۸۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان معادل ۴۰ درصد جذب و ۶۵ طرح گردشگری معادل ۳۰ درصد در حوزه اشتغال روستایی بوده است.

فرماندار شهرستان رشت همچنین خاطر نشان کرد: سهم تسهیلات شهرستان رشت از کل استان، ۳۱۵ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲۲۲ میلیارد تومان مختص بخش تسهیلات فراگیر و ۹۳ میلیارد تومان مربوط به بخش اشتغال روستایی است.

سیدمحمد احمدی افزود: آنچه که باعث نگرانی است تاکنون از محل اشتغال روستایی از ۱۰۶ طرح به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۸۳۳ میلیون تومان که برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند تنها ۹ طرح حدود ۳۶۰ میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کرده‌اند که اصلا قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: در تلاشیم تا شهرستان رشت بتواند اعتبار در نظر گرفته را جذب کند در همین راستا اگر مانعی در پرداخت تسهیلات وجود دارد، بانک‌ها بیان کنند تا موانع هرچه زودتر رفع شود.

 

انتهای پیام/م.ع

تصویب بیش از ۲۸۰ طرح اشتغالزایی در شهرستان رشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.