همه دستگاه های خدمات رسان گیلان برای بارش بحران برف در حالت آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ فرماندار شهرستان رشت امروز در نشست تخصصی مدیریت بحران شهرستان رشت با بیان اینکه برف جزء اقلیم گیلان است و باید مقابله و مدیریت  بحران برف،  جزء سیاست گذاری همه دستگاه ها و نیروهای خدماتی – امدادی قرار گیرد، گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف 50 تا 70 سانتی متری با سرعت باد 40 تا 90 کیلومتر بر ساعت، همه دستگاه های اجرایی استان باید با سرعت عمل و آمادگی بیش از پیش اقدام به خدمات رسانی به شهروندان کنند.

سیروس شفقی بر لزوم حضور همه مسئولان و مدیران دستگاه های خدمات رسان در هنگام مدیریت بحران و برف روبی تا عادی شدن شرایط  تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی راه ها، نمک پاشی راه ها، ارائه خدمات رسانی انرژی، تامین آب، برق، سوخت و تلفن، پخت نان در همه  نانوایی های شهری- روستایی، ارائه خدمات مراکز بهداشتی- درمانی از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه مردم باید با ارائه خدمات به موقع و مطلوب دستگاه های خدماتی- امدادی در زمان بحران،  رضایت داشته باشند، افزود: هم افزایی همکاری ادارات و دستگاه ها و تعامل و مشارکت مردم می تواند روند خدمات رسانی را تسریع بخشد.

شفقی با تاکید بر اینکه در هنگام بحران همه دستگاه ها باید به دور از هرگونه اختلافات و مشکلات،  متمرکز بر ارائه خدمات دهی شوند، افزود: با بهره مندی از توان همه نیروها به وِیژه سپاه قدس و بهره گیری از تجهیزات خدماتی- امدادی در تلاشیم تا بتوانیم برف پیش رو را با کمترین میزان خسارت به نحو شایسته مدیریت کنیم و رضایت مندی مردم را فراهم سازیم.

وی همچنین از مردم خواست در هنگام بارش برف از تردد غیرضروری در جاده ها خودداری کنند تا دستگاه های خدمات رسان بتوانند به راحتی اقدام به برف روبی و بازگشایی معابر کنند.

فرماندار رشت همچنین بر هدایت مردم نسبت به بیمه کردن اموال و املاک خود تاکید کرد و افزود: تجهیز مساجد برای اسکان موقت حادثه دیدگان و استقرار تعمیرکاران در جاده ها از دیگر اقدامات ستاد بحران شهرستان رشت در مدیریت بحران برف پیش رو است.

همچنین در این نشست تخصصی 2 ساعته هر یک از بخشداران، شهرداران، مسئولان و اعضای ستاد بحران شهرستان رشت راهکارها و پیشنهادهای خود را برای مدیریت هرچه بهتر بحران برف ارائه کردند.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.