رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اراضی دشت سیستان به عنوان آرزوی دیرینه مردم این منطقه تا نیمه نخست سال آینده سند دار می‌شوند.

مجتبی پیری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اظهار داشت: ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان در ۱۴۷ پارچه آبادی تا نیمه نخست سال آینده سند دار می‌شوند.

وی گفت: به منظور تعیین تکلیف باقیمانده عرصه‌های مشمول قوانین و مقررات اصلاحات اراضی، ساماندهی زمین‌های کشاورزی ۱۴۷ پارچه آبادی باقیمانده دشت سیستان که به دلیل خشکسالی تعیین تکلیف نشده بود در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا از اواخر سال ۸۹ ابتدا نقشه برداری هوایی ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی منطقه انجام و متعاقب آن نقشه‌های کاداستر نیز در سطح ۲۱۰ هزار هکتار آغاز شد که سال گذشته به اتمام رسید.

وی افزود: برای محقق شدن ساماندهی مالکیت اراضی برای ۵۰ هزار بهره بردار منطقه سیستان اطلاعات لازم در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرستان قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۲ هزار پرونده در این زمینه تکمیل و برای انجام تشریفات ثبتی به اداره ثبت محل معرفی شده‌اند.

پیری خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر برای تسهیل در ثبت و همچنین تامین تجهیزات و امکانات لازم در تسریع روند کار ساماندهی اراضی سیستان شد.

انتهای پیام/گ

سندار شدن اراضی سیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار