به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه به دنبال سفرهایی امن و راحت در طرح سفرهای تابستانی بوده تا با کمترین مشکل، مسافران از محورهای استان همدان بهره ببرند، اظهار داشت: در این زمینه پیش از آغاز سفرهای تابستانی اقدام به انجام مکاتبات با انجمنهای صنفی و ادارات راهداری شهرستانها و همچنین دفاتر نمایندگی اداره کل شده است.
وی افزود: در این مکاتبات پیگیر آخرین وضعیت و آمادهباش آنها برای حضور در محل خدمت و استفاده از تمام توان و ناوگان حمل و نقل برای سفرهای تابستانی بوده ایم.
رودباری ادامه داد: در این بین انجام طرح تشکیل تیمهای مشترک اداره کل و پلیس در جهت کنترل و نظارت جادهای و ایمنی سفر یکی دیگر از اقداماتی بود که در این مدت پیگیر بودیم.
مدیرکل راهداری استان همدان بر آراستگی ظاهری متصدیان و رانندگان تأکید و تصریح کرد: الزام به شرکتهای مسافری در جهت برخورد شایسته با مسافران و ارائه خدمات قبل از سفر شامل بلیت مکانیزه، اطلاعات سفر، ابلاغ حقوق مسافران و همچنین خدمات در هنگام سفر مانند توقف برای انجام فرایض دینی و استراحت بین راه در کنار توزیع تغذیه و آب معدنی از دیگر موارد مطرح شده برای تحقق سفرهای تابستانی است.
رودباری به تشکیل تیمهای نظارتی برای بازدید از مجتمعهای خدماتی و رفاهی، نمازخانههای بین راهی و پایانههای مسافری اشاره و خاطرنشان کرد: جدا از بالا بردن کیفیت سفرهای تابستانی با اقدامات در نظر گرفته شده، بحث ایمنی سفرها هم از دیگر موارد مهم در این زمینه است که به جز نظارتهای جادهای توسط دوربینهای ثبت تخلف و دیگر موارد نظارتی در طول مسیرها موارد دیگری هم در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در همین خصوص ثبت شمراه همراه مسافران در بلیت و صورت وضعیت صادره یکی از این موارد است که در انتهای سفر برای نظرسنجی پیامکی بابت کیفیت سفر استفاده خواهد شد.
این مسئول ابراز داشت: نصب اتیکت سامانه ۱۱۰۱۲۰ هم از دیگر موارد است تا مسافران در خصوص هرگونه تخلف احتمالی در هنگام سفر در داخل اتوبوس بتوانند موارد را گزارش دهند.
رودباری اذعان داشت: سامانه ۱۴۱ و سامانه شهرراه نیز از دیگر پلهای ارتباطی مسافران با سازمان، پلیس راه و وزارت راه و شهرسازی است که در این زمینه در نظر گرفته شدهاند.
انتهای پیام/ د