استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت حمایت از فعالیتهای کارآفرینی در استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست کارآفرینان روستایی چهارمحال و بختیاری با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در شهرکرد اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و مدیران عامل بانک‌ها باید فعالان کارآفرین را تجهیز و حمایت کنند.

وی تأکید کرد: اطلاع رسانی در این خصوص و ارتباط بین کارآفرینان و مسئولان نیز باید تقویت و بیشتر شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرداخت تسهیلات بلاعوض تا سقف سه میلیارد ریال از سوی پارک علم و فن آوری و بنیاد نخبگان به طرح‌های دانش بنیان استان افزود: تسهیلات مورد نیاز در بخش‌های مختلف تولید و کارآفرینی وجود دارد و هیچ گونه سستی و بهانه‌ای در این رابطه پذیرفته نیست.

عباسی همچنین از فرمانداران شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری خواست: نسبت به برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارآفرینان به منظور بررسی و رفع مشکلات آنان از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدام کنند.

ملک محمد قربان‎پور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری هم گفت: دولت ظرفیت کافی برای سرمایه گذاری را ندارد و باید در این حوزه از توان بالای بخش خصوصی بهره گیری شود.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری از نظر منابع مالی و نیروی انسانی مشکلی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی ندارد اما هماهنگی‌های لازم در این زمینه ضروری است.

قربان‎پور افزود: برای بهبود وضعیت تولید و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تسهیلاتی از محل اشتغال روستایی، فراگیر، صندوق توسعه ملی، شرکت‌های دانش بنیان و منابع دیگر پرداخت می‌شود.

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای رونق حوزه اشتغال و تولید در استان باید زنجیره کامل از تولید تا مصرف ایجاد و صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد نیاز راه اندازی شود.

وی افزود: دستیابی به توسعه همه جانبه، متوازن، پویا و عادلانه نیازمند اجرای طرح‌های توسعه در روستاها و شهر‌های کوچک براساس ظرفیت ها و مزیت‌های منطقه ای با تقویت فرهنگ سرمایه گذاری و تکریم سرمایه گذاران است.

علی کاظمی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی هم به اهمیت تشکیل و راه اندازی اتاق فکر و جمع آوری خلاقیت‌های جوانان و مخترعان چهارمحال و بختیاری برای ثبت ملی، منطقه‌ای و جهانی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه وجود کاغذبازی اداری و همچنین نگاه سیستم بانکی برای سود بیشتر را مشکلی در اجرای طرح‌های توسعه و اشتغالزاست گفت: دولت و مجلس باید برای رفع این مشکل به صورت جدی تلاش کنند.

گفتنی است: در این نشست، تعدادی از کارآفرینان روستایی چهارمحال و بختیاری که دارای طرح‌های ثبت شده در سطح جهانی، منطقه‌ای و ملی بودند، نظرات، دیدگاه‌ها، پیشنهادها و انتقادات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/خ

پرداخت تسهیلات مورد نیاز در بخش‌های تولید و کارآفرینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار