هزاران نفر از مردم شیکاگو آمریکا در اعتراض به افزایش جنایت‌ها و حوادث تیراندازی در این شهر به خیابانها آمده و یکی از بزرگراههای این شهر را مسدود کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، هزاران نفر در شهر شیکاگو در اعتراض به افزایش خشونتها در این شهر به خیابانها آمدند.

وعده‌های پوچ دونالد ترامپ در کاهش خشونت‌ها؛ هزاران نفر از مردم شیکاگو به خیابان‌ها آمدند

هزاران نفز از مردم شهر شیکاگو روز شنبه در اعتراض به افزایش خشونت‌ها و آمار مرگ‌ومیر ناشی از تیراندازی و حملات مسلحانه در این شهر به خیابانها آمدند و خواستار توقف این خشونت‌ها شدند.

«کشتار را متوقف کنید»، «ما شغل نیاز داریم»، «آرامش،‌ آرامش»، از جمله شعارهای جمعیت معترض بود. معترضان خشمگین به مدت چند ساعت بزرگراه بزرگ شهر را بستند و مانع عبورومرور وسایل نقلیه شدند.

وعده‌های پوچ دونالد ترامپ در کاهش خشونت‌ها؛ هزاران نفر از مردم شیکاگو به خیابان‌ها آمدند

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند روز پس از برگزاری مراسم تحلیفش به آمار بالای کشتار در شیکاگو اشاره کرد و گفت اگر مقامات شیکاگو تغییراتی برای نجات جان افراد ایجاد نکنند، تدابیری را می‌اندیشد.

دونالد ترامپ پیش از این در حساب توییتر خود نوشت: «اگر مقامات شیکاگو این کشتار وحشتناک را که به 228 تیراندازی در سال 2017 و 42 کشته منجر شده است، متوقف نکنند، مأموران فدرال را به آنجا می‌فرستم.»

وعده‌های پوچ دونالد ترامپ در کاهش خشونت‌ها؛ هزاران نفر از مردم شیکاگو به خیابان‌ها آمدند

در پایان ماه ژوئن ۲۰۱۷ مشخص شد مقامات شیکاگو و شهردار آن نمی توانند این تیراندازی ها را متوقف کنند. بنابراین دونالد ترامپ اعلام کرد که مأموران فدرال را به این شهر اعزام می‌کند.

وی در حساب توییتر خود نوشت: جرم و جنایت در شیکاگو به حدی رسیده است که من می خواهم مأموران فدرال را برای کمک اعزام کنم. 1714 مورد تیراندازی در سال جاری میلادی در شیکاگو!

اعتراض روز شنبه مردم شهر شیکاگو نشان می‌دهد مقامات آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور تاکنون نتوانسته‌اند در کاهش جرم و جنایت در این شهر اقدام موثری انجام دهند.

انتهای پیام/

معترضان به خشونت‌های مسلحانه در شیکاگو بزرگراه این شهر را مسدود کردند

برچسب ها: آمریکا ، قتل ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار