نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:فرهنگ مالیات باید در جامعه نهادینه شود، زیرا رکن رکین یک نظام قلمداد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست با مدیر کل و کارکنان امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: مالیات یک پدیده دینی، عقلایی، اجتماعی و حیاتی است که نبود آن شیرازه جامعه را فرو می‌ریزد.

 آیت الله عباسعلی سلیمانی   اظهار داشت: مالیات اگر به درستی پرداخت شود می‌تواند هزینه‌های جاری را تامین کند و درآمد‌های کشور از منابع طبیعی نظیر نفت و گاز صرف طرح‌های عمرانی شود.

امام جمعه زاهدان افزود: نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی برای رشد و بالندگی کشور ضروری است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در گذشته به دلیل جدی نگرفتن مالیات و فرهنگ سازی مناسب نشدن در این زمینه وابستگی کشور به نفت بسیار زیاد بود که این روند در حال تغییر است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه نفت سرمایه‌ای ملی برای همه نسل هاست گفت: فرهنگ مالیات باید در جامعه نهادینه شود، زیرا رکن رکین یک نظام قلمداد می‌شود.

آیت الله سلیمانی افزود: هرکس که خود را وابسته به نظام می‌داند باید در راستای فرهنگ سازی مالیات تلاش کند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: با افزایش مشارکت مودیان مالیاتی برای پرداخت مالیات اتکاء دولت به درآمد‌های نفتی کاهش یافته و روند توسعه کشور نیز شتاب می‌گیرد.

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با تبریک هفته فرهنگ مالیاتی (۱۶ تا ۲۳ تیرماه) گفت: ترویج فرهنگ مالیات نیازمند آگاهی آحاد مردم از نقش آن در اقتصاد ملی است و با اشاعه یک فرهنگ غنی مالیاتی می‌توان پرداخت مالیات را در جامعه نهادینه کرد.

محمد سلیم امرا بیان کرد: سال گذشته از محل درآمد‌های مالیاتی سیستان و بلوچستان افزون بر ۸۶ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و افزون بر ۳۸ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و فرمانداری‌هایی که روستا‌های آن‌ها فاقد دهیاری بود واریز شد تا صرف عمران این مناطق شود.

انتهای پیام/ع

نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی برای رشد و بالندگی کشور ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار