بخشدار آب‌پخش با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در این منطقه، گفت: آب‌پخش پیشتاز استفاده از بانوان در بدنه مدیریتی در سطح استان بوشهر است.

آب‌پخش پیشتاز استفاده از بانوان در بدنه مدیریتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی مردانلو صبح شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش آب‌پخش اظهار داشت: آب‌پخش در دو زمینه یعنی تعلیم و تربیت و کشاورزی در سطح استان بوشهر زبانزد است و ظرفیت‌های بسیار مهمی در این استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در گذشته و با توجه به آموزش و پرورش قوی و توانمندی که در آب‌پخش وجود داشته است، نیروی انسانی توانمندی در این شهر و روستا‌های اطراف تولید شده است که توانمندی این افراد نتیجه آموزش و پرورش قوی بوده است.

بخشدار آب‌پخش خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه زیرساحت‌ها و تامین نیاز‌های آموزش و پرورش در آب‌پخش استفاده می‌کنیم تا شاهد تداوم این روند در نظام تعلیم و تربیت در منطقه باشیم.

وی ادامه داد: کار‌های خوبی در آب‌پخش صورت گرفته است که از جمله می‌توان به برگزاری برنامه‌های تجلیل از معلمان نمونه و برتر و قدردانی از دانش‌آموزان و استعداد‌های این منطقه و همچنین توسعه زیرساخت‌های آموزشی اشاره کرد.

مردانلو از برنامه‌های در دست اقدام در حوزه عمرانی به احداث دبستان شهید رضایی و دبستانه سه کلاسه بنار آزادگان اشاره کرد و خواستار همکاری و مشارکت در اجرا و تکمیل این طرح‌ها شد.

وی بیان کرد: در روستا‌های منطقه آب‌پخش نیز کمبود‌هایی از نظر فضای آموزشی و تحصیلی وجود دارد که باید تلاش کنیم تا شرایط تحصیل مناسب برای دانش‌آموزان روستایی استان فراهم شود.

بخشدار آب‌پخش استفاده از ظرفیت خیرین را برای توسعه برنامه‌های آموزشی از جمله توسعه کلاس‌های درس و حمایت از دانش‌اموزان بی‌بضاعت را یک ضرورت دانست و افزود: طرح‌هایی همچون تجلیل از دانش‌اموزان برتر باید تداوم داشته باشد.

وی با تقدیر از عبدالحمید تماری مدیر سابق آموزش و پرورش آب‌پخش، اقدامات وی را در خور تحسین توصیف کرد و گفت: خانم اکرم پاپری نیز با توانمندی بالایی که دارند می‌توانند زمینه توسعه هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت در آب‌پخش باشند.

مردانلو با اشاره به اینکه شهردار و رئیس آموزش و پرورش آب‌پخش از بین بانوان انتخاب شده‌اند، گفت: بخش آب‌پخش پیشتاز استفاده از بانوان در بدنه مدیریتی در سطح استان بوشهر است.

لزوم بهبود پذیرش آب‌پخشی‌ها در دانشگاه‌های معتبر

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش نیز در این آئین اظهار داشت: «تماری» اولین مدیر آموزش و پرورش آب پخش تلاش بسیار زیادی را برای تکمیل و توسعه این نهاد و بهبود وضعیت تعلیم و تربیت در آب‌پخش داشتند و شاخص‌ها بیانگر موفقیت مدیریتی ایشان است.

فرخ عباسی با بیان اینکه اکنون دیگر فرصتی برای از دست دادن نداریم، تصریح کرد: همانگونه که تاکنون حداکثر تلاش برای توسعه تعلیم و تربیت صورت گرفته است، اکنون نیز باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود و فرصتی از دست نرود.

وی بر همکاری و مشارکت شورای شهر آب‌پخش با آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش باید به عنوان رکن اصلی مد نظر باشد و مسائل سیاسی و... در حاشیه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش یکی از معیار‌های مورد انتظار را بهبود قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری و رشته‌های خوب و دانشگاه‌های برتر عنوان کرد و افزود: نگاه ویژه به بانوان در آموزش و پرورش مد نظر باشد.

وی افزود: انتظار داریم در ایجاد رضایت در جامعه فرهنگی آب‌پخش، بکارگیری مدیران کارآمد و توانمند، ایجاد رقابت سالم بین مدیران، مربیان و دانش‌اموزان، تعامل با دیگر دستگاه‌ها، تکمیل طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش و احداث ساختمان اداره آموزش و پرورش شاهد تلاشی مضاعف باشیم.

درخشش دانش‌آموزان آب‌پخشی

مدیر سابق آموزش و پرورش آب‌پخش نیز در این آئین با تقدیر از همکاری و مشارکت همه مسئولان آب‌پخش، مدیران مدارس و فرهنگیان اظهار داشت: مهمترین دغدغه ما تغییر نگاه‌ها بود.

عبدالحمید تماری اضافه کرد: تلاش کردیم تا نگاه مدیران، اولیا، فرهنگیان و دانش‌آموزان را تغییر دهیم و روند توسعه و پیشرفت در حوزه تعلیم و تربیت را هموار سازیم و به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافتیم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم تعداد دانش‌آموزان راه‌یافته به مدارس تیزهوشان و اتسعداد‌های درخشان را از دو به ۶۴ برسانیم و سال گذشته نیز شاهد قبولی تعداد زیادی از دانش‌اموزان آب‌پخشی در رشته‌های پزشکی و مهندسی در دانشگاه‌های معتبر بودیم.

مدیر سابق آموزش و پرورش آب‌پخش تصریح کرد: این موفقیت‌ها بیانگر این است که استعداد‌های بسیار خوبی در آب‌پخش وجود دارد و با همکاری و تلاش مدیران مدارس و فرهنگیان و مشارکت اولیا این موفقیت‌ها به دست آمده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا کارمان را در سکوت انجام دهیم و اعتقادی به جار زدن نداشتیم، خاطرنشان کرد: در عرصه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی از سوی دانش‌آموزان آب‌پخشی بوده‌ایم.

مدیر جدید آموزش و پرورش آب‌پخش نیز اظهار داشت: آبپخش از گذشته تاکنون محل رویش مردان و زنان توانمندی بوده است که در تحولات مختلف استان و کشور نقش خود را به خوبی نشان داده‌اند.

اکرم پاپری با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت نظام تعلیم و تربیت در آب‌پخش به کار خواهم گرفت، تصریح کرد: برنامه‌های مختلف و متنوعی را داریم که می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای وضعیت آموزش و پرورش باشد.

در این آئین ضمن تقدیر از تلاش‌های عبدالحمید تماری، اکرم پاپری به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش آبپخش معارفه شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کشاورزان ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.