مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به بحران آب در شهر‌های دشتستان گفت: راهکار‌های اساسی برای حل بحران آب در شهر‌های برازجان، وحدتیه، دالکی، سعدآباد و آبپخش در دشتستان ارائه شد.

راهکار‌هایی برای حل بحران آب در شهر‌های دشتستان ارائه شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی سیدزاده ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به بررسی مشکلات آب شهر‌های مختلف دشتستان اظهار داشت: شهر‌های برازجان، وحدتیه، دالکی، سعدآباد و آبپخش در دشتستان دچار بحران کم‌آبی هستند که بخشی از آن از خط دوم انتقال و تصفیه خانه بوشیگان تامین می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع در حل مشکلات آب شهر‌های دشتستان بیان کرد: مشکلات آب شهر‌های برازجان، وحدتیه، دالکی، سعدآباد و آبپخش در بازدید‌های میدانی و نشست‌های تخصصی بررسی شد.

وی با اشاره به بررسی خط انتقال دوم استان بوشهر گفت: بخشی از آب استان بوشهر از خط دوم انتقال تامین می‌شود که آب شهر‌های دشتستان را تامین می‌کند.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و نظارت بر کاهش هدر رفت آب شرکت مهندسی آبفای کشور به راهکار‌های ارائه شده به حل مشکلات آب دشتستان پرداخت و تصریح کرد: احداث و حفر چاه آب و افزایش ظرفیت چاه‌های تامین آب شهر‌ها و مدیریت مصرف آب از جمله این برنامه‌ها است.

سیدزاده با تاکید بر تفکیک آب فضای سبز شهر‌ها و روستا‌ها با آب آشامیدنی گفت: در نشست با شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر تفکیک تامین آب فضای سبز از آب شبکه آبرسانی در شهر‌های یاد شده تاکید شد و استفاده از آب شرب در آب نما‌ها و فضا‌های سبز ممنوع شده است.

وی، با تاکید بر شناسایی انشعابات غیر مجاز در مسیر خط انتقال آب دشتستان افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده انشعابات غیر مجاز در مسیر خط انتقال شناسایی، رصد و قطع می‌شود.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و نظارت بر کاهش هدر رفت آب شرکت مهندسی آبفای کشور، رفع نشتی در شبکه‌های توزیع را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده و نشت یابی و رفع نشت در اولویت برنامه‌های در شبکه‌های شهری دشتستان قرار دارد که این مهم تا پایان امسال اجرایی می‌شود و نقش مهمی در کاهش هدر رفت آب دارد.

سیدزاده از تکمیل مخزن ذخیره آب وحدتیه خبرداد و گفت: مخزن ذخیره آب وحدتیه دشتستان به زودی تکمیل و وارد مدار می‌شود که نقش مهمی در حل بحران کم آبی در این شهر برای پاسخگویی به نیاز آب در پیک مصرف ساعتی دارد.

انتهای پیام/م

استفاده از آب شرب در آب نماها و فضاهای سبز ممنوع شد

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.