فرماندار دیر گفت: اگر چه اشتغال برای ما مهم است، اما سلامت شهروندان از آن مهم‌تر است و اگر شرکتی سلامت مردم را به مخاطره اندازد ما با حضور آن در شهرستان دیر موافق نیستیم.

سلامت شهروندان مهم‌تر از اشتغال استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حمزه اعتماد پیش از ظهر شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر با تقدیر از سمن‌های فعال در حوزه سلامت این شهرستان اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت کمک‌های خوبی به ارتقا شاخص‌های سلامت بویژه در زمینه محیط زیست داشته‌اند که لازم است از مجموع آن‌ها تشکرکنیم.

وی گفت: دغدغه سمن‌ها دغدغه همه ما مسئولین است و همه باید در یک محیط تعامل و همکاری بتوانیم خدمات موثری به شهروندان و ارتقا سطح سلامت آن‌ها داشته باشیم.

فرماندار دیر با اشاره به حضور شرکت‌های پتروشیمی در این شهرستان گفت: برای صدور مجوز فعالیت شرکت‌ها در هر شهرستانی، کارگروه زیربنایی در استان وجود دارد که متشکل از صاحب‌نظرانی از تمامی حوزه‌های کاری است که پس از انجام کار کارشناسی و در نظر گرفتن تمامی مسائل و جوانب کار، نسبت به صدور مجوز اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر چه اشتغال برای ما مهم است، اما سلامت شهروندان از آن مهم‌تر است و اگر شرکتی سلامت مردم را به مخاطره اندازد ما با حضور آن در شهرستان دیر موافق نیستیم.

اعتماد با درخواست از شهروندان و سمن‌ها گفت: مسائل و مشکلات پیرامون حضور شرکت‌ها نباید به صورت احساسی دنبال شود و این موارد نیازمند پیگیری کارشناسی و تخصصی است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید نظارت بیشتری یر فعالیت‌های شرکت‌های مستقر داشته باشند، افزود: اگر شرکتی در جایی واقعا خطا کرده و تخلفی مثلا در حوزه محیط زیست مرتکب شده است اداره محیط زیست باید به عنوان دستگاه عالی نظارت بر محیط زیست پیگیری کند و ما هم مطمئنا در کنار آن‌ها خواهیم بود.

فرماندار دیر گفت: با توجه به اینکه شهرستان دیر دارای بافت کهن و باستانی است سازمان میراث فرهنگی می‌بایست در خصوص جانمایی شرکت‌های متقاضی برای فعالیت در این شهرستان، موارد مربوط به این حوزه را لحاظ کنند.

انتهای پیام/م

موافق حضور شرکت‌های تهدید کننده سلامت در شهرستان دیر نیستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.