مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از حامی دار شدن ۲ هزار و ۲۵۷ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

استقبال گسترده مردمی از طرح اکرام ایتام و محسنینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  احمد لطفی صبح شنبه در نشست بررسی وضعیت کودکان نیازمند تحت حمایت این نهاد اظهار کرد: اجرای طرح حامی یابی برای فرزندان ایتام و محسنین، یکی از طرح‌های شاخص کمیته امداد است که در طول سال به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان استقبال گسترده مردمی از طرح اکرام ایتام و محسنین برای کمک به نیازمندان شده است گفت: در این ایام دو هزار ۲۵۷ حامی نیکوکار، حمایت از فرزندان نیازمند بی‌سرپرست و بد سرپرست را بر عهده گرفتند و ماهانه کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به آن‌ها پرداخت می‌کنند.

لطفی در بیان خصوصیات کودکان ایتام و محسنین گفت:طرح اکرام ایتام برای حمایت از کودکانی است که پدر خود را از دست داده‌اند و برای تامین هزینه‌های زندگی با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی افزود: طرح محسنین مربوط به آن دسته از کودکانی است که والدین آن‌ها در قید حیات هستند، ولی به دلیل از کار افتادگی، طلاق و یا زندانی شدن پدر، تحت سرپرستی مادرشان زندگی می‌کنند که نیاز به حمایت دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه حامیان به طور میانگین ماهیانه ۵۰ هزار تومان به حساب ایتام و محسنین پرداخت می‌کنند یادآور شد: علاو بر این، سایر نیاز‌های این فرزندان از قبیل: پوشاک، لوازم تحصیلی، جهیزیه، لوازم خانگی توسط حامیان نیکوکار نیز تامین و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

لطفی در خصوص تعامل دائمی بیش از ۹۰ درصد از حامیان با کمیته امداد گفت: این حامیان پس از سه ماه پرداخت متوالی می‌تواند با هماهنگی کمیته‌امداد، کودک تحت حمایت خود را ملاقات کنند و هر شش ماه یک بار نیز صورت حساب پرداختی به این کودک را دریافت کنند.

وی در پایان با تقدیر از مشارکت خوب مردم مومن و نوع دوست استان بوشهر در کمک به نیازمندان گفت: افرادی که قصد حمایت از ایتام و فرزندان خانوار‌های نیازمند را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت محسنین و یا به دفاتر کمیته امداد استان در این امر خیر پیشقدم شوند.

انتهای پیام/م

۲۲۵۷ فرزند یتیم تحت حمایت محسنین قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.