مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در سه ماهه نخست امسال دو هزار و ۴۹ سرپرست خانوار مددجوی بوشهری از خدمات پرداخت بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

۲۰۴۹ سرپرست خانوار از خدمات پرداخت بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  احمد لطفی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیته امداد نگاه ویژه‌ای به توانمندسازی و پایداری درآمد خانوار‌های تحت حمایت دارد، گفت: با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط، به عنوان حق بیمه بازنشستگی، بخشی از نیاز‌های زندگی آینده آن‌ها تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۳۰ هزار خانوار با جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند خاطر نشان کرد: بیمه درمان دو هزار و ۴۹ خانوار در سه ماهه نخست سال جاری از سوی حوزه حمایت کمیته امداد پرداخت شده است.

لطفی با اشاره به اینکه این بیمه گران شامل دو گروه، مددجویان زن سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال هستند گفت: ۷۲۷ میلیون تومان برای حق بیمه این مددجویان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است تا این تعداد از مددجویان بتواند پس از رسیدن به سن بازنشستگی از طریق آن سازمان مستمری دریافت کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه به تشریح عملکرد این نهاد در بخش خدمات بهداشت و درمان به مددجویان تحت حمایت پرداخت و اظهار کرد: با توجه به این که بخشی از مشکلات مددجویان شامل پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی در زمان بیماری، سوء تغذیه و همچنین مشکلات مهم مربوط به بیماران خاص، صعب العلاج و زمین گیر است، بنابراین کمیته امداد برای ارائه خدمات متنوع و مطلوب به مددجویان با پرداخت بخشی از هزینه‌ها در رفع دغدغه آن‌ها اقدام می‌کند.

لطفی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان جهت پرداخت بیمه خدمات درمانی، هزینه‌های فرانشیز خدمات درمانی، بیمه‌های اجتماعی، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال و مادران باردار و شیرده و کمک به تجهیزات بیماران صعب العلاج هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد نیز یکی از سازمان‌های بیمه گر درمانی پایه است گفت: با عقد قرارداد با مراکز درمانی، ۹۰ درصد هزینه درمانی بیماران در زمان بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های بیماران سرپایی پرداخت می‌شود که در این جهت سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این مراکز پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۰۰ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه تحت حمایت کمیته امداد وجود دارد افزود: کمک به رفع سوء تغذیه این کودکان زیر پنج سال، مادران بار دار و شیرده، کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی از سرفصل‌های دیگر خدمات امداد به مددجویان است.

لطفی در پایان بیان کرد: ۵۱۶ نفر بیمار خاص و صعب العلاج در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند که در کمک به خرید تجهیزات این بیماران و مسائل درمانی آن‌ها کمک می‌شود.

انتهای پیام/م

بهره‌مندی بیش از ۲۰۰۰ مددجوی بوشهری از خدمات بیمه‌ای

برچسب ها: کمیته امداد ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.