بخشدار بخش جالق گفت: شب گذشته تعدادی از نخلستان‌های جالق سراوان در آتش سوخت.

بخشدار بخش جالق در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با بیان اینکه در آتش سوزی ساعت ۱۹ دیروز در نخلستان‌های شهر جالق بیش از ۳۴۳ درخت بارور و ۱۰۰۰ پاجوش با محصول شان سوخت افزود: با تلاش نیرو‌های آتش نشانی، این آتش ساعت ۳ بامداد خاموش شد.

شاهمیری از وقوع آتش سوزی دوم در این منطقه در ساعت ۷ صبح خبر داد و گفت: این آتش سوزی هم باعث شد تا ۶ خانه مسکونی در حلقه آتش گرفتار و ۲ خانه طعمه حریق شوند که با تلاش نیرو‌های آتش نشان سریع مهار شد.

شاهمیری با اشاره به ۴۸ فقره آتش سوزی در این بخش از ابتدای امسال تاکنون افزود: در این آتش سوزی‌ها سه هزار درخت بارور و بیش از ۶ هزار پاجوش از بین رفت که این حوادث نیازمند برنامه ریزی و عارضه یایی است.

وی همچنین جمع آوری نکردن شاخه‌های خشک و ضایعات پای نخیلات را از علل عمده گسترش آتش عنوان کرد و گفت: بی دقتی در خاموش کردن صحیح آتش و کوتاهی کشاورزان و ارگان‌های متولی در حرس و جمع آوری شاخه‌های درختان باعث شروع و گسترش آتش می‌شود.

بخشدار بخش جالق بحران بی آبی و افزایش دما را هم از عوامل وقوع این آتش سوزی‌ها دانست و گفت: نبود راه دسترسی در مزارع برای ماشین‌های آتش نشانی باعث مهار نکردن به موقع آتش و افزایش خسارت آتش سوزی شد.

انتهای پیام/گ

آتش سوزی در سراوان

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار