معاون هماهنگی برنامه و بودجه استان تهران گفت:بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در کل کشور در نظر گرفته شده است.

اختصاص بودجه ۴۵۰ میلیارد ریالی برای کنترل آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوربخش عسگری معاون هماهنگی برنامه و بودجه استان تهران در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که امروز (شنبه) در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در کل کشور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به استقرار ادارات شهرستان‌ها و کمبود منابع مالی تصریح کرد: در بحث استقرار ادارات شهرستانی، به دلیل کمبود منابع مالی مشکل داشتیم که در بند د. تبصره ۱۲قانون برنامه و بودجه به افرادی که املاکی دارند، اجازه فروش این املاک به آن‌ها داده شده تا از این طریق مکانی برای احداث و یا تکمیل ساختمان اداری خریداری شود.

عسگری گفت: در بند د. تبصره ۱۳، یک هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ماده ۱۰ قانون برای تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و منابع ماده ۱۲ قانون، تشکیل مدیریت بحران کشور برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، واکسیناسیون دام‌ها و بهداشت، فرآورده‌های دامی در اختیار سازمان دامپزشکی کشور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در تبصره ۱۸ با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر اعتبار،۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در قالب کمک‌های فنی و اعتباری، یارانه سود تسهیلات و کمک‌های بلاعوض با ترکیب منابع و همچنین تسهیلات بانکی برای حمایت از طرح‌های تولیدی اشتغالزایی، نوسازی صنایع، اجرای طرح‌های صنایع کوچک هزینه شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه ریزی استان تهران در زمینه تقویت نهاد خانواده تصریح کرد: ۳۲۰میلیون تومان در قالب تبصره ابلاغیه مقام معظم رهبری برای تقویت نهاد خانواده و جایگاه بانوان در استان تهران در نظر گرفته شده است.

وی در مورد بودجه ریزی بر اساس عملکرد گفت: تبصره ۲۰ نیز بودجه ریزی بر اساس عملکرد را مدنظر قرار داده است، ضمن اینکه ماده ۸، یک درصد برای مدیریت سبز در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار