الکساندر دوگین مشاور ولادیمیر پوتین و نظریه‌پرداز کرملین مهمان این هفته «بدون مرز» شد.

الکساندر دوگین مهمان این هفته «بدون مرز» شدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الکساندر دوگین، مشاور ولادیمیر پوتین و نظریه‌پرداز کرملین، با حضور در برنامه تلویزیونی «بدون مرز» که امشب از شبکه ٢سیما پخش می‌شود؛ ضمن اشاره به تشدید تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه ایران گفت: در این شرایط، ایران و روسیه برای مقابله با دشمن مشترک باید در جهت تقویت یکدیگر تلاش کنند.

دوگین به سوالات مختلفی درباره تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتحاد ایران و روسیه در جنگ سوریه، نقش مهم ایران و جریان مقاومت در منطقه و تشکیل اتحادیه اورآسیا پاسخ داد.

به گفته او، اتحاد ایران و روسیه در ماجرای سوریه، گامی مهم در برقراری امنیت در منطقه است که باعث شد نقشه‌های آمریکا در سوریه با شکست روبه‌رو شود.

دوگین در بخشی از صحبت‌های خود به نقش مهم جریان مقاومت در منطقه اشاره کرد و گفت: ما اکنون از پتانسیل نظامی ۵ ارتش روسیه، ایران، سوریه، عراق و حزب الله لبنان برخورداریم و این امر باعث شده است تا در نبرد با وهابی‌های افراطی مورد حمایت سعودی و آمریکا، به پیروزی برسیم. حزب الله اکنون در لبنان از موقعیت خوبی برخوردار است و انتخابات اخیر لبنان جایگاه حزب‌الله را بیشتر نمایان کرد؛ چرا که مردم لبنان دریافته‌اند حفظ تمامیت ارضی لبنان به حفظ هویت حزب الله وابسته است.

مشاور رئیس جمهور روسیه تشکیل اتحادیه اورآسیا را مهندسی جدید استراتژیک برای خاورمیانه دانست و افزود: این اتحادیه، آینده جهان را تغییر خواهد داد؛ زیرا با اجرای موفق این طرح، جامعه بین‌المللی را از یک نظام تک قطبی به نظامی چند قطبی مبدل خواهد کرد و باعث افول نفود آمریکا در منطقه خواهد شد. ایران، شریک روسیه در جهان چندقطبی است و تهران نزدیکترین شریک مسکو خواهد بود. آمریکا به پایان دوره یکجانبه‌گرایی رسیده است و تلاش‌هایش در منطقه غرب آسیا به نتیجه نخواهد رسید.

گفتنی است؛ «بدون مرز» یک برنامه گفتگو محور است که هر هفته با اجرای مرتضی غرقی میزبان سیاست‌مداران شناخته شده دنیا می‌شود. این برنامه آیینه‌ای برای انعکاس دیدگاه شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار بر ایران، منطقه و جهان است.

«بدون مرز» شنبه‌ها ساعت ۲۰:۰۰ از شبکه ۲ سیما پخش می‌شود. این برنامه همچنین شنبه‌ها ساعت ۲۳:۳۵ و سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۴:۰۵ از شبکه خبر بازپخش می‌شود.


انتهای پیام/

مشاور ولادیمیر پوتین مهمان مرتضی غرقی شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار