مربی تیم ملی دوومیدانی گفت:حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ورزشکارانی که در مسابقات بین المللی نتایج خوبی کسب می‌کنند از مربیان داخلی بهره می‌گیرند و بهتر است این کلاس‌ها برای ارتقای سطح دانش مربیان داخلی بیشتر برگزار شود.

سجاد مرادی در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برگزاری همایش دوره مربیگری بیان کرد: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ورزشکارانی که در مسابقات بین المللی نتایج خوبی کسب می کنند از مربیان داخلی بهره می گیرند و بهتر است این کلاس ها برای ارتقای سطح دانش مربیان داخلی بیشتر برگزار شود. البته ۲۰ تا ۳۰ درصد مربیان ما همچنان از روش های سنتی استفاده می کنند که در صورت برگراری بیشتر این کلاس ها شبوه کار آنها مدرن می شود و می توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

مرادی درمورد اینکه آیا مربیان دو و میدانی ایران توانسته اند همپای ورزشکاران این رشته پیشرفت کنند یا خیر،تصریح کرد: عملکرد مربیان داخلی در سع تا چهار سال اخیر پیشرفت کرده است و ما باید به آنها اطمینان داشته باشیم. حدود ۷۰ درصد نفرات ملی پوش از مربیان ایرانی استفاده می کنند. شاید ورزشکاران برخی مربیان خارجی هیچ مدالی کسب نکنند اما برخی مربیان داخلی که زحماتشان دیده نمی شود دو و میدانی کار را به سطحی می رسانند که به راحتی در آسیا مدال می گیرد.

مرادی خاطرنشان کرد: مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دو و میدانی قول داده است با برگزاری کلاس های مربیگری سطح دانش مربیان ایرانی را روز به روز ارتقا دهد و آنها را به شیوه های نوین نزدیک تر کند. خودم سال ها در تیم ملی به عنوان ورزشکار فعالیت کرده ام و در بحث مربیگری هم عملکرد قابل قبولی در سطح نفرات ملی پوش داشته ام. با این وجود زمانیکه در کلاس ها شرکت کردم متوجه شدم ۵۰ درصد توانایی های مربیگری ام سنتی و چیزهایی بوده است که خودم در طول دوران فعالیتم در جایگاه ورزشکار تجربه کرده ام. برنامه جدیدی که در کلاس ها یاد گرفته ام به حسین کیهانی و سجاد مرادی که زیرنظر من فعالیت می کنند انتقال می دهم.

او درمورد ارزیابی اش از نتیجه گیری ملی پوشان دو و میدانی در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: ورزشکاری مانند احسان حدادی همیشه پرچم ایران را بالا نگه می دارد. اطمینان دارم تعداد مدال هایمان در بازی های آسیایی نسبت به دوره قبل ۲ برابر می شود و می توانیم یکی از بهترین نتایج دو و میدانی ایران در این رقابت ها را کسب کنیم.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اظهارات مرادی درباره شرایط این روزهای دوومیدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار