سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در روزهای آینده نمایشگاه جاذبه های تاریخی اردبیل در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین دایر می شود.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: این نمایشگاه در محل نگارخانه خطایی واقع در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین دایر می شود.

وی افزود: این نمایشگاه در قالب عکس و پوستر فرصتی جهت معرفی جاذبه های استان اردبیل در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت اطلاع رسانی گسترده از جاذبه های استان اشاره کرد و خواستار برپایی نمایشگاه های دائمی عکس و پوستر در محل نگارخانه خطایی شد.

فلاحی با بیان اینکه گردشگری با اطلاع رسانی زنده است، ادامه داد: با کمک اطلاع رسانی گسترده می توان فولکلور، سنت ها و آداب و رسوم و میراث فرهنگی را نیز به نسل آینده و حتی فرهنگ های دیگر انتقال داد.

وی با تاکید به اهمیت مشارکت فعالان صنایع دستی و گردشگری استان در معرفی جاذبه ها اضافه کرد: به ویژه اصنافی که در ارتباط مستقیم با مسافران و گردشگران هستند، نقش کلیدی ایفا می کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت آموزش چهره به چهره اصناف اشاره و تاکید کرد: این مهم به ویژه در شهرهایی از جمله سرعین که حضور و سفر گردشگران به مراتب بیشتر است به زودی عملیاتی می شود.

انتهای پیام/ح

معرفی جاذبه های استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.