مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: از روز دوشنبه به بعد موج گرمای دیگر وارد استان می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان ایلام با اشاره به اینکه تا روز دوشنبه اندکی از دمای هوا در استان کاسته می شود،گفت: اما از روز دوشنبه به بعد موج گرمای دیگر وارد استان می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون دمای شهرستان مهران و دهلران به ۵۰ درجه رسیده است، افزود: احتمال وجود گرد و غبار در استان ایلام نیز از روز دوشنبه وجود دارد، گرما در چند روز گذشته موجب بالا رفتن دمای هوا در شهرستان دهلران  شد.

در همین حال هادی شیرخانی مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام نیز با بیان اینکه  اطلاع رسانی درباره خاموشی های احتمالی بر روی سایت برق استان قرار گرفته است ،گفت: مصرف برق در این روزهای گرم افزایش یافته و از مردم استان تقاضا داریم در ساعت اوج مصرف یعنی ۱۱ ظهر تا ۱۸ عصر و ۲۱ تا ۲۴ شب از استفاده از وسایل پر مصرف مانند اتو، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و...خود داری کنند.

شیرخانی تصریح کرد: دمای کولر گازی حتما روی ۲۵ قرار گیرد، در برخی از مناطق استان مصرف برق ۵ برابر میانگین جهانی است.

تداوم موج گرما در استان باعث تغییر ساعت کار اداری در استان ایلام نیز شده به طوری که ساعت کار اداری واحدهای دولتی و عمومی دیگر دستگاه‌ها در مناطق گرمسیری استان ایلام به ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳:۳۰ دقیقه ظهر تغییر یافته است.

همچنین ساعت کار اداری در سایر شهرستان‌ ها نیز از ۶:۳۰ صبح تا ۱۴:۳۰ است.

انتهای پیام/ب

دمای هوای در ایلام بالا می رود

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.