پرداخت تسهیلات خرید لوازم منزل به مستمری بگیران با باز پرداخت 48 ماههبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقی نوربخش مدیر عامل تامین اجتماعی در گفتگوی ویژه خبری امشب( پنج شنبه)  اظهار کرد: حوزه مدیزیتی سازمان تامین اجتماعی بر همه چیز مقدم است، بیمه مستمری بگیران در مراکز خدمت پرداخت می‌شود. از جمله این بیمه‌ها می‌توان به بیمه بیکاری، بن مسکن و خاروبار، هزینه مسکن و ... اشاره کرد که ما بر طبق قانون متعهد به پرداخت آن‌ها هستیم.

وی افزود: در سال جاری حدود ۱۹/۵ درصد افزایش دسمتزد مستمری بگیران داشتم که این رقم در سال گذشته ۱۳ درصد بود که سازمان سعی بر جبران آن بر آمد و در طی چهار سال حدود ۹۲ درصد افزایش حقوق مستمری را داشتیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی اقداماتی برای بازنشتگان نیز انجام داده است. تسهیلات بازنشتگان تا خرداد ماه پرداخت می‌شود. این تسهیلات حدود ۴ میلیون است.

وی ادامه داد: تسهیلات مستمری بگیران به صورت کارت‌های دارای کد و با بهره بانکی به صورت ۴۸ ماهه برای خرید لوازم و وسایل خواهد بود.

نور بخش تصریح کرد:افزایش حقوق براساس ماده ۹۶ قانون و مصوب هیات وزیران خواهد بود که سازمان تامین اجتماعی به هیات وزیران پیشنهاد داد.

وی افزود:  اردیبهشت ماه افزایش حقوق شاغلین را نداشتیم و از خرداد ماه این افزایش اعمال شد.

مدیر عامل تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق شاغلین بعد از مصوب هیات وزیران اخذ و به حساب آنها واریز خواهد بود.

وی افزود: در قانون پنج ساله ششم ذکر شده است که سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال دوم برنامه باید حقوق ها را همسان سازی کند.

مدیرعامل تامین اجتماعی تصریح کرد: بدهی دولت به سازمان حدود ۵۰ میلیارد تومان بود که پرداخت شد که امیدواریم تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه اخذ شود.

وی ادامه داد: میزان حفوق مستمری بگیری متناسب با پرداخت آن است که در قانون این ۵ ساله بود که به یک سال کاهش یافت.

نوربخش گفت: ما تابع قوانین بیمه‌ای هستیم. در بسیاری از کشور‌های دنیا مدت مستمری بگیران سال شمار است، اما در کشور ما به علت معیشت مستمری بگیران دو سال است که این‌ها باهم قابل قیاس نیستند.

وی ادامه داد: میزان مستمری دولت و صندوق تامین اجتماعی در تمام این سال‌ها از بازنشستگان بیشتر بوده است.

مدیرعامل تامین اجتماعی تصریح کرد:سازمان متعهد به تامین معیشت مسمتری بگیران است و حقوق مستمری بگیران را ماهانه بین ۲۰ ام تا آخر ماه پرداخت می‌کند. حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان مستمری بگیر در سال ۹۷ داریم.

نور بخش با اشاره به بیمه تکمیلی مستمری بگیران نیز گفت: حدود ۴۰۰ میلیون بسته سرپایی به مستمری بگیران تقدیم می‌کنیم که حدود ۱۳۰ مبلیون در مراکز ملکی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مراکز ملکی خدمات رایگان است افزود:حدود ۳۷۵ مرکز در کشور داریم که تمعیداتی از لحاظ دارو برای آن در نظر گرفته شده است که این مراکز برای ما مهم هستند.

مدیر عامل تامین اجتماعی با اشاره به خرید خدمت مستمری بگیران تصریح کرد: ما تابع قانون بیمه همگانی هستیم‌ و هزینه‌ای که مستمری بگیر در این مراکز باید پرداخت کند به صورت سرپایی حدود ۱۰ درصد و در بخش بستری ۳۰ درصد است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان برای پرداخت هزینه بیماران خاص نیز گفت: در طرح تحول سلامت و در دولت دوازدهم هزینه بیماران همچون سرطانی‌ها، بیماری مزمن کلیوی، تالاسمی و هموفیلی اقداماتی صورت گرفته تا در برخی بیمارستان‌های طرف قرداد هزینه‌ها حتی به صفر درصد نیز برسد.
نوربخش با بیان اینکه بیماران سرطانی باید زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی برود، گفت: براساس قانون بیماران سرطانی مانند بیماران پروانه‌ای و ام اس باید زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی بروند.

وی با اشاره به افزایش مراکز تحت حمایت تامین اجتماعی در چندسال اخیر افزود: در ۴ سال اخیر ۴۲ مرکز به سازمان تامین اجتماعی اضافه شده و هم اکنون نیز حدود ۷۰ پروژه در دست اجرا است که آماده اضافه شدن به داخل شبکه سازمان هستند.

مدیر عامل تامین اجتماعی با بیان اینکه ما هیچ مرکزی را کم نکردیم، تصریح کرد: بخشی از مراکز طرف قرداد ما، دانشگاه‌های دولتی و بیمارستان‌ها هستند و سیاست سازمان تامین اجتماعی افزایش دسترسی است زمانی که مراکز طرف قرداد کاهش یابد دسترسی نیز کاهش پیدا می‌کند .

وی در رابطه با بدهی سازمان به دانشگاه ها نیز اظهار کرد: در پایان سال ۹۶ در دانشگاه ها اقدام خوبی صورت گرفت و آن پرداخت حدود ۳هزار میلیارد تومان در اسفند ماه از بدهی سازمان به دانشگاه ها بود .

نور بخش ادامه داد: بدهی سازمان به دانشگاه ها را در سال جاری در حد امکانات سعی کردیم پرداخت کنیم و ما حدود هزار میلیارد تومان مستمری در این سال پرداخت کردیم.

وی با بیان این که از مرداد سال ۹۷ تمام مطالبات دانشگاه ها از طریق سیستم بانکی پرداخت خواهد شد افزود: ما ۶۰ درصد مطالبات خود یعنی حدود ۴۳۰۰ میلیارد تومان را از طریق سبستم بانکی در سال جاری پرداخت خواهیم کرد که این یکی از بزرگترین دغدغه های دانشگاه ها بود.

مدیر عامل تامین اجتماعی گفت: بدهی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه ها نیز در دی ماه سال جاری پرداخت می شود.

وی ادامه داد: امکانات کشور ما محدود است .در سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت باید سعی کنیم آنچه که داریم را درست استفاده کنیم.

نوربخش گفت: در بخش درمان بحث هزینه هایی را داریم که می‌شود به طور راهبردی خریداری کرد.

وی افزود: در کشور تخصیص منایع در طرح‌تحول سلامت یکی از استراتژی‌ها و راهبردهای مهم دولت است .باید به سمتی رفت تا بتوانیم هزینه ها را کنترل کنیم.

مدیر عامل تامین اجتماعی با بیان اینکه اقدامات خوبی در تسهیل مراجعه کنندگان نیز داریم، افزود: بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند می توانند براساس نظام سلامت به صورت سرپایی بستری شوند.

وی با اشاره به حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی در مراکز درمان تصریح کرد: در تمام مراکز ملکی تامین اجتماعی بیماران می توانند با استفاده از شماره های کد ملی کد درمان و یا نسخه بگیرند چرا که نسخه کاغذی کاملا حذف شده است.

نور بخش گفت: از یک سال گذشته ۷۰ میلیون نسخه الکترونیکی شده است که این کار در ۸ استان صورت گرفت .

نوربخش در ادامه گفتگو‌ با بیان اینکه برخی از نوبت دهی در مراکز درمان گله‌مند هستندTگفت: نوبت دهی در اورژانس نباید وجود داشته باشد و نوبت دهی هم اکنون به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و اقداماتی که در حوزه اورژانس صورت گرفته نسبت به ۴ سال گذشته قابل قیاس نیست.

وی از توزیع آمبولانس در سراسر کشور خبرداد و افزود: سازمان تامین اجتماعی در ۳ سال اخیر حدود ۲۵۰ عدد آمبولانس مجهز به ccu و acu در سراسر کشور توزیع کرده است.

مدیرعامل تامین اجتماعی با اشاره به احداث چندین بیمارستان در سراسر کشور گفت: حدود ۷ بیمارستان در مناطق مختلف کشور احداث شده است که ۵ بیمارستان در دو سال اخیر راه اندازی شده است یعنی در جمع حدود ۱۲ بیمارستان راه اندازی شده و یا در دست ساخت است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این بیمارستان‌ها ۲هزار تخت  به تخت‌های بیمارستانی اضافه خواهد شد.

نوربخش گفت:ما در تهران ۷ میلیون بیمه شده داریم که تقریبا یک ششم جمعیت بیمه شده کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به افزایش سالمندان در کشور نیز اظهار کرد: سالمندان برای سازمان تامین اجتماعی اهمیت دارند. ضریب پشتیبانی در کشور به طور طبیعی رو به کاهش است که این ضریب در طول ۱۰ سال گذشته چیزی حدود ۸ درصد بود که هم اکنون این عدد به ۵/۰۲ درصد رسیده است.
مدیر عامل تامین اجتماعی از افزایش امید به زندگی در کشور خبر داد و گفت: امید به زندگی در کشور برابر با کشور‌های توسعه یافته است، یعنی سن امید به زندگی در کشور به۷۴ سال رسیده است که خانم‌ها تا ۷۶ نیز تخمین زده شده اند.

وی از اقدامات تامین اجتماعی برای سالمندان خبر داد و افزود: ارجاع بیماران مزمن به بیمارستان، تشکیل پرونده الکترونیکی و ایجاد مراکزی نگهداری از سالمندان از اقدامات سازمان برای سالمندان است.

نوربخش با بیان اینکه بدهی دولت به تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۴ حدود ۸۹ میلیارد تومان است، گفت: بدهی دولت از سال۸۴ تا سال 92، 60 میلیارد تومان بود که در عرض ۸ سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی از افرادی که تازه استخدام و بیمه تامین اجتماعی شوند استقبال می‌کند.

نوربخش از بخشیدگی بدهی کارفرمایان خوش حساب به تامین اجتماعی نیز خبر داد و اظهار کرد: کارفرمایان خوش حساب از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۰ تیرماه بتوانند مراجعه کنند جریمه آن‌ها ۱۰۰ درصد بخشیده خواهد شد و اصل بدهی آن‌ها نیز به صورت اقساطی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای کارگران تسهیلاتی در نظر گرفته ایم گفت: سازمان تامین اجتماعی و‌ وزارت کار برای کارگران برای افزایش اشتغال دو طرح در نظر گرفته اند از جمله این طرح ها عبارت است از طرح‌کارورزی، که اگر افردای در سامانه سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت نام کنند پس از ۳ ماه می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه به عنوان کارورز پس از ۶ ماه وارد بازار کار شوند.

مدیر عامل تامین اجتماعی ادامه داد: طرح دیگر، طرح تشویقی کارفرمایی است که بخش نامه آن تهیه شده  و تیم طرح به این صورت است که افرادی که تحصیلات دانشگاهی داشته چنان چه در کاریابی ثبت نام کنند و همچنین سن زیر ۳۴ سال داشته باشند به مدت ۲سال از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکیبا
۱۳:۴۴ ۰۸ تير ۱۴۰۰
حالا کی اوضاع از اینی که هست بهتر میشه وضع نابسامانی مسکن, حقوق مستمری بگیران, وضع معیشت مردم, جاده ها, اوضاع برآشفته معلمان, اوضاع برآشفته کارگران, خوب وقتی خودتون دارید می چاپید دیگه چیزی برا ملت نمی مونه از این رفاهیات هم اگه هست من که بعید می دونم چون اگه بری دنبالش جز اینکه پدرت درمیاد بهت چیزی نیمدن برا خودتون بردارید نوش جونتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۵ تير ۱۳۹۷
اين كارت ها ي خريد را ازكجا بايد تهيه كنيم از بانك رفاه يا شعب بيمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۵ تير ۱۳۹۷
مستمري بگيران اين كارت هاي خريد را از شعب بيمه مربوطه يا از بانك رفاه. به كجا بايد مراجعه كنيم لطفا راهنماىي،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۵ تير ۱۳۹۷
اين كارت ها ي خريد را ازكجا بايد تهيه كنيم از بانك رفاه يا شعب بيمه
آخرین اخبار