مراسم تشییع جنازه مرحوم مولوی عبدالشکور کرد با حضور و اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و محلی در مصلی بزرگ اهل سنت خاش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مراسم تشییع جنازه مرحوم مولوی عبدالشکور کرد با حضور مولوی عبدالحمید، معاون عمرانی استاندار، نمایندگان مردم استان و خاش و فرماندار و علمای خاش و اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و محلی در مصلی بزرگ اهل سنت خاش برگزار شد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان با تسلیت واقعه شهادت مولوی عبدالشکور کرد از علمای شاخص و نخبگان علمی اهل سنت گفت: اخلاق و حسن رفتار و دینداری و نمونه بودن در تلاش علمی و برخورداری از تقوا و خداترسی ویژگی های شاخص مولوی  بودند لذا وفات ایشان ضایعه ای برای همه مردم استان و خاش است.

وی اظهار داشت: مرحوم مولوی به راستی در علم دین واقعا عالم به تمام معنا و در دکترا نیز واقعا راهنما و متخصص بودند.

وی با تاکید بر حفظ آرامش اقشار مختلف مردم و اینکه مولوی متعلق به همه جامعه بوده اند بر ضرورت پیگیری این حادثه و مجازات مسببان آن تاکید کرد.

وی جاهلیت و تعصب را هلاک کننده برای جامعه عنوان و افزود: در کشور و حاکمیت قانون وجود دارد و هر فردی نباید بلند شود و دیگران را قصاص کند زیرا قتل انسان بیگناه، جرمی بسیار سنگین است و قاتل باید در پیشگاه خدای متعال پاسخگو باشد.

وی از علما و معتمدان و بزرگان خواست برای رفع اختلافات و برچیدن جنایت‌ها و پیشگیری از کشتار افراد بیگناه تلاش کنند تا اینگونه بزرگان و نخبگان از بین نروند.

وی بیان کرد: اسلام آمده که در میان مردم الفت و محبت بیاورد لذا کشتن انسان ها و قتل افراد بیگناه درست نیست و واقعا جای حسرت و تامل است که در جامعه به مردم ظلم می شود.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: فتنه ها جامعه ما را در بر گرفته و دشمنان از هر جهت برای ضربه زدن به ما تلاش می کنند لذا همگان از ریختن خون افراد بیگناه و ظلم به همدیگر اجتناب کنند.

مولوی محمدگل ریگی "کرمزهی"، مدیر حوزه علمیه مخزن العلوم و از همکاران این مولوی مرحوم بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش در جامعه و پیگیری این حادثه از راه قانون و ضرورت ورود جدی مسئولان برای پیگیری این موضوع تاکید کرد.

 

انتهای پیام/پ

 

ترور استاد برجسته اهل سنت در خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.